Re: plyty glowne ASUS

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 02 Oct 1995 - 10:20:23 MET

Marcin Wilk napisal(-a) :

> OK, nieomal Ci wierze (ASUS to naprawde porzadne plyty) ale ... jest to
> plyta "naj" wsrod jakich plyt? (ze chodzi Ci o 486, to sie domyslam ;-)
> W sumie kazdy moze robic porownania z "popularnym zwyklym proszkiem"
> i wychodza cuda...

Ciekawe, bo sam sie skrecam ze smiechu jak slysze tezy ze cos jest lepsze od
innego "typowego", a potem sam uzywam takich argumentow. Na moje
usprawiedliwienie dodam tylko ze nie wypada mi podawac jako gorsze pewnych
produktow. Takie przyzwyczajenie.

> Czy masz moze jekies konkrety na poparcie tej tezy, czy tylko "pan w
> sklepie" tak powiedzial?

:))) Dobra, ja pracuje w tym "sklepie" jako czlowiek od wyrabiania sobie
(oraz temu sklepowi) opinii o pewnych elementach. Mozna sie latwo domyslic
ze jednym z nich sa plyty glowne. ASUSa znalezlismy jakies dwa lata temu w
usa, i byla to pierwsza plyta pod P60 jaka mielismy w firmie. Miala
wyjatkowego pecha, raz padl flash-eprom, potem miala problemy z PCI. Troszke
to podwazylo zdanie o firmie. Nastepny zakup robilismy juz u producenta. I,
co ciekawe, przez pierwszy rok byly to wylacznie plyty BARDZO powazne (tylko
P60,66 i P90). Potem dolaczylismy plyty 486 i nie byl to zly ruch. Jako
jedyna z plyt pod 486 ma prawidlowo wykonane opisy pod WSZYSTKIE procesory
klasy 486. Na dokladke plyta ta chodzi najlepiej (rowniez najszybciej) z
tymi procesorami. Wykluczajac bledy wynikajace z transportu do nas (lub do
klienta :)) to stopien reklamacji jest BARDZO maly. Jako jedyna firma (jesli
sie myle, to poprosze o sprostowanie), ma dosc dobra informacje o swoich
produktach w internecie (i to na wlasnym hoscie :)). Caly czas sa dostepne
nowe wersje sterownikow do produkowanych przez nich kart (ostatnio pojawily
sie sterowniki pod win'95 [abstrachuje od sensu - PRYWATNE zdanie]). Caly
czas mozna od nich dostac nowe BIOSy. Jest lista dyskusyjna poswiecona
plytom glownym ASUS. O rany, co ja sie bede rozpisywal. Uwazam ze jest to
plyta ktora mozna uznac za base_matherboard jesli chodzi o parametry.

SP3 ma jednak 2 wady. Pierwsza z nich to tylko dwa banki pamieci (dwa
sloty). (oczywiscie plyta chodzi poprawnie z koscimi BEZ parzystosci, choc
osobiscie nie polecam takich). Ale w koncu jak dlugo mozna rozszerzac
pamiec? (Aha, mozna dlugo, wkoncu po to wchodza Win'95).
Druga wada jest jej cena. Jest ona wyzsza od plyt uznawanych za podobne o
jakies $20-$30. Ale i tak uwazam ze warto.

--
Pozdrowienia,
Wojtek