Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: jadryÅ› <rg_at_yachoo.com>
Data: Thu, 19 Apr 2012 18:31:45 +0200
Message-ID: <jmpell$t4p$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

W dniu 2012-04-15 12:41, Przemysław Ryk pisze:
> Dnia Sun, 15 Apr 2012 10:33:10 +0200, jadryś napisał(a):
>
>>>> W dniu 2012-04-12 22:02, Przemysław Ryk pisze:
>>>>> Jeszcze mi się nie zdarzyło oddawać sprzętu do naprawy gwarancyjnej w
>>>>> sytuacji, kiedy nastąpiło nadpisanie / uszkodzenie zawartości MBR. Po prostu
>>>>> nigdy też nie zdarzyła mi się sytuacja, bym sobie z takim problemem nie
>>>>> poradził, a cuda już wyprawiałem różne.
>>>>>
>>>>> Podejrzewam, że gwarant w tym momencie skasuje za przywrócenie systemu i
>>>>> tyle. Nie jego wina, że się użyszkodnik rozpędził do robienia rzeczy, z
>>>>> którymi nie bardzo sobie radzi.
>>>> Czyli jednak utrata gwarancji. O to szło w moim pytaniu.
>>> Gdzieś Ty wyczytał cokolwiek o utracie gwarancji?
>> Przecież sam pisałeś o odpłatności za usuwanie takiej usterki. No chyba
>> że oprogramowanie stanowiące integralną część urządzenia nie jest objęte
>> gwarancją, co jednak nie wydaje mi się być zgodne ze stanem faktycznym...
> Przeczytałeś warunki gwarancji? Jest w nich coś o przywracaniu systemu
> zdemolowanego wskutek niewiedzy czy niefrasobliwości użytkownika?

Jasne że przeczytałem, zresztą gwarancje na wszystkie sprzęty są
sformułowane bardzo podobnie.. czyli ogólnikowo. Nie ma w niej
wyszczególnionych elementów sprzętu tylko jako urządzenie.. System
operacyjny jest integralną częścią mojego sprzętu, a więc podlega tak
samo warunkom gwarancji jak np napęd optyczny.. Gdy włożę do takiego
napędu niestandardową płytkę i na siłę zamknę kieszeń to gwarant obciąży
mnie kosztami usuwania usterki , tak samo z pewnością będzie jej żądał
za usunięcie usterki nadpisania MBR przez niestandardowego przecie Linuksa.

>
>>>>> Znowu - Ty tak na poważnie? Nadpisany MBR i brak możliwości uruchomienia
>>>>> któregoś z zainstalowanych systemów wskutek nieprawidłowej konfiguracji /
>>>>> wywalenia bootmanagera chcesz podciągać pod uszkodzenie sprzętu?
>>>> Jak najpoważniej - programowa usterka z winy użytkownika jest tak samo
>>>> kosztowna jak sprzętowa.
>>> O matko i córko…
>> Mógłbyś jaśniej? Nie mieszajmy do tego rodzin.
> Już Ci mówiono - w sieci opisów przywrócenia pożądanego stanu, czyli
> możliwości uruchomienia Windows (w sytuacji, w której w zasadzie jedynym
> problemem jest nadpisany MBR), jest od cholery i trochę. Jeżeli dla Ciebie
> konieczność sensownego opisania co się robiło przed awarią i wysłanie tego z
> prośbą o pomoc na którąś z grup czy for dyskusyjnych, a następnie
> postępowanie według dostarczonego opisu jest równie kosztowne, co wymiana
> np. rozbitej z własnej winy matrycy, to ja naprawdę nie mam więcej pytań.
>

A ja Tobie jeszcze raz powtarzam że wszystkie konwencjonalne metody
zawodziły... Zawiodła również wiedza ludzi którzy się tym zajmują zawodowo!
Received on Thu 19 Apr 2012 - 18:35:02 MET DST

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Thu 19 Apr 2012 - 18:42:01 MET DST