zabezpieczyc dysk - mbr, fat itp

Autor: azbest (adamzz5_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 01 May 2004 - 15:15:57 MET DST

Witam!

Mam w firmie komputer na ktorym jest platnik, program bankowy, FK ktory
instaluje firma. W zwiazku z tym chcialbym zapobiec sytuacji kiedy to cos
sie stanie z dyskiem - wirus (choc jest nod32, ale..), glupota uzytkownika,
co by przez nia dane poszly w las.

Anyway. Czy mozecie mi polecic jakis program (cena nie gra roli), ktory
moglby zrobis obraz partycji, ale ! Moc ja przywrocic w tym samym miejscu,
czyli np. mam partycje C D E i chcialbym obraz C przywrocic w to samo
miejsce. Slyszalem, ze np Drive Image przywraca, ale korzysta z wolnego
miejsca na koncu dysku.

Drugie pytanko jezeli pozwolicie. Chodzi mi o struktue dysku. Wyprowadzcie z
bledu jakby co :)

- mbr - to pierwsze 512 bajtow dysku - w nim jest info o rozmieszczeniu
partycji
- jaki program do mbr ? kopia do pliku i w druga strone ?
- info o rozmieszczeniu/polozeniu partycji jest tez w fat tejze partycji ?
- zapisac fat partycji do pliku... ? i przywrocenie ... ?

- czyli jak bede mial kopie mbr (512 bajtow cz 2k ?) to nie grozi mi utrata
"danych na dysku" w razie jakby sie cos z mbr stalo ?

a w razie jakbym nie mial, to jaki program potrafi przeszukac dysk i
odgadnac polozenie partycji ?

------
Dziekuje bardzo za odpowiedzi. Niech madre odpowiedzi zostana w kopalni
wiedzy :)