Re: warp 4

Autor: Paweł Sokołowski (falcon_at_wysocki.lodz.pdi.net)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 11:49:10 MET DST

I've seen things you people wouldn't believe.
Jan Gromadzki writing in <20020822091058.2c934282.jg_wp_at_poczta.wp.pl>.
All those words will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
> To chyba ironia, ale - zapewniam - istnieje świat poza MS Office, i to
> całkiem fajny, choćby Open Office 1.0.

Wiem, używam :)

> Co do cen komputerków MacIntosh, to istotnie nie są one dużo wyższe niż
> ceny pecetów - np. u sąsiadów z zachodu faktycznie można kupić taką

Zakładałem, że mój przedpisca chce wydać 4600 PLN na peceta a nie na
'prawie peceta', z dokładnością do kolorowej obudowy, procesora PPC i
daleko posuniętego przejścia na USB :)

> No nie opowoadajmy sobie bajek! Paradoksalnie, w obu opiniach jest trochę
> racji, tyle że jak wiadomo shell w kategoriach unixa to csh lub bash i
> shell OS/2, nawet z dodatkiem REXX'a, raczej temu nie dorównuje. Natomiast
> co do WPS (co prawda w rozwinięciu jest to WorkPlaceShell, zdaje się),
> czyli ogólnie mówiąc GUI i windows manager (w kategoriach Unixa), to moim

Pod Kde/Gnome/etc zawsze mozesz odpalić sobie dodatkowo bash/zsh :>
Analogicznie, spod basza możesz odpalić winmanagera :)

> zdaniem nic równie funkcjonalnego w innych (popularnych) systemach dotąd
> nie ma - MAcOS, AmigaOS, KDE, Gnome etc., windows wszelkiej maści - dotąd
> nie mają podobnej funkcjonalności, chodzi tu zwłaszcza o obiektowość WPS.
> Inna rzecz, że korzystać z niej w pełni można tylko używając aplikacji
> napisanych specjalnie dla WPS, a tych - jak wiadomo - tylle co kot
> napłakał (nie wykorzystuje jej np. FM2 i wiele innych narzędzi plikowych
> dla OS-a).

I to jest ból. W przypadku takiego debiana, mam system i 8-9 CDromów z
softem do niego. Multum innego jest do znalezienia w internecie.

> Stabilność, wielozadaniowość i WPS to miłe cechy OS/2, z tego powodu długo
> go używałem, ale jednocześnie nie potrafi on odczytać poprawnie (sam z
> siebie) długich nazw plików z dyskietki VFAT, nie obsługuje skanerów USB i
> wielu innych, nowych urządzeń. No cóż, OS/2 to chyba już przeszłość.

Własnie m in. w tym kontekscie mówiłem, że OS/2 byłby dla mnie niestety
krokiem w tył. Zwłaszcza, że niedawno kupiłem sobie dość nowy jak na
dzisiejsze standarty sprzęt i przydałoby się móc wykorzystać jego
ficzery :)

No ale poczekajmy aż kod OS/2 zostanie uwolniony :)

--
  ,d$$$$$P.d$$b     d$P  ,gd$$$$$,gd$$$$g. ,$$$b._$$P               RLU #172534
  ggggggggggggg.   ggs  ,gg     ,gg    ,gg ggp,ggggg           Paweł Sokołowski