BootMgr, FAT, FAT32 i dysk 4.2 GB

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Thu 10 Dec 1998 - 21:02:40 MET

Ave!

Trochę off-topic, ale w końcu rzecz się obraca wokół OS-owego
BootManagera.

Qmpel mi zgłosił taki problem. Jest potrzeba zainstalowania DOS-a 6.22 na
jednej partycji i Win95 na FAT32 na partycji drugiej. Wybór systemu z
BootManagera. Na dysku 1.6GB wszystko grało bezproblemowo. Po przesiadce
na 4.2 GB kicha. Jak pierwszym instalowanym systemem jest DOS, to Winda
zdycha na starcie, po pokazaniu chmurek. Jak najpierw zainstalowana
zostanie Winda, to po wybraniu DOS-a (zainstalowanego przez format c: /s)
wyskakuje raport, że system nieznany. W ogóle normalnie zainstalować
DOS-a (tzn. z dyskietek instalacyjnych) się nie da. Zdycha po
sformatowaniu dysku. Tzn. najpierw formatuje, a potem twierdzi, że format
mu nie odpowiada.

Widział ktoś coś takiego? Jest na to rada? To co zdążyłem zobaczyć, to
podział dysku był taki: FAT32 z Windą 95 3.5GB, FAT pod DOS-a 524 MB i
BootManager na końcudysku. Partycje zakładane fdisk-iem OS-owym. U qmpla
w firmie używają jednego programu, który koniecznie wymaga DOS-a poniżej
7.0, stąd potrzeba podziału dysku. A dysków mniejszych niż 2 GB to
"ostatnio" ani na lekarstwo...

OSciski!
Mirek Nowakowski