Re: BootMgr, FAT, FAT32 i dysk 4.2 GB

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 01:45:38 MET

On Fri, 11 Dec 1998 00:14:11 +0100 (CET), Jan Sto ek wrote:

> A czy partycji FAT-32 też dotyczy ograniczenie, że partycja
>rozruchowa musi się zmieścić w 1024 cylindrach? Może to to?

Pojęcia nie mam. Pierwszy raz miałem pod palcami dysk większy niż 4 GB.

> Instalowanie dwu dosopodobnych systemów jest conieco pokręcone.

"Sie wie". Problem polega na tym, że w firmie u qmpla kupili onegdaj
jakiś program napisany w Borland Pascalu w sposób absolutnie haniebny.
Mordują się z nim już któryś rok, przy każdej przesiadce na nowy sprzęt
coś wyskakuje. Dobrze chociaż, że autorzy są namierzalni i reagują na
zgłoszone byki.

>Proponowałbym procedurę taką: OS-owym FDISK-iem założyć BM-a (zwykłe
>starałem się go instalować na końcu, ale może przy takim dużym dysku
>on tego nie za bardzo lubi...), partycję dosową założyć fdiskiem
>dosowym, a windzianą - windzianym. A potem znowu fdiskiem osowym
>wpisać to wszystko do menusa BM.

Ja już proponowałem LILO, ale jak qmpel usłyszał, że baby w księgowości
będą musiały wpisać albo "dos" albo "win" przy starcie systemu, to się na
mnie obraził (pewnie nawet bardziej, niż te baby by się obraziły na niego
:-/ ).

OSciski zaspane cokolwiek
Mirek Nowakowski