Re: [WINNT] Instalacja starego programu na W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja starego programu na W10
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 24 Sep 2021 13:52:39 +0200
Dnia Fri, 24 Sep 2021 09:25:37 +0200, trybun napisał(a):

> Odwieczna przeszkoda w wyborze Linuch vs Win, poza Office to chyba tylko
> gry przez które Linuks przegrywał. Współczesne gry za sprawą serwisu
> Steam coraz częściej zaczynają być dostępne również pod Pingwina. Ja
> przyszłość Windowsa widzę tylko jedną - albo wrócą do kompatybilnosci
> poszczególnych wersji i tym samym pozwolą na używanie niekoniecznie
> najnowszego oprogramowania albo z kretesem przegrają z Linuksem.

Ale jak? Wirtualizacja? Emulacja?
Główny problem (pomijając architekturę 16- lub 32-bit) jest taki, że dla
starych Windows (od 3.x do 98 włącznie, a może też ME) była bezpośrednia
obsługa peryferii. Czyli np. terminal wysyłał strumień bezpośrednio pod
adres 3F8 albo 2F8.

> Moje urządzenie wielofunkcyjne  ma coś około 10 lat a jest pod W10
> bezużyteczne. Aby sama drukarka zadziałała to musiałem sporo nakombinować.

Czyli masz urządzenie GDI a nie drukarkę z którymś ze standardowych języków
(PCL, PS, Esc/P2, PS itd).
Najstarsze drukarki, pracujące w którymś z tych języków z czasów IBM XT
nadal prawidłowo współpracują z Win10 / androidami / linuksami czy co tam
jeszcze ktoś wymyśli.

--
Pozdrawiam.

Adam