Re: [WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sat, 23 Jan 2021 09:28:12 +0100
THX, spróbuję zejść do Win 7 gdy nowa czysta instalacja Win 10 na MBR nie
przyniesie sukcesu.
Płyty instalacyjne HP OEM Win 7 do serii HP 8x40w (ze dwa lata temu rzutem na taśmę załapałem się na wysyłkę z HP Polska) są bez ostatniego Service Packa, a nowsze HP OEM Win 7sp do nowszych serii (8x70w ?) nie instalowały wszystkich sterowników (komunikaty o niezgodności wersji sprzętu). Wsparcie on-line na stronie hp.com starszych EliteBooków też się z rok temu skończyło, więc z Win 7 może być rzeźbienie (mam backupy wszystkiego zrobione do niemal bliźniaczego 8740w, ale instalacja Win 7 "na czysto" zajmowała dwa dni roboty).

No chyba, żeby zainstalować "gołe" Win 7 z płyty HP bez żadnych poprawek (nawet bez internetu, choć HP dał ciała i na oryginalnej HP OEM Win 7 nie było któregoś ważnego sterownika, zdaje się karty sieciowej 1Gb, trzeba wiedzieć i mieć przygotowane na pendrive), i to natychmiast upgrade'ować do Win 10?

Teraz się zastanawiam, jak najlepiej wylistować zainstalowane programy, żeby o żadnym nie zapomnieć (w tym o dezaktywacji icencji) - instalację staram się przeprowadzać w kolejności wypuszczenia programów (przykładowo Office 2003 -> Acrobat X -> MS Essentials 2012).

Najprościej będzie chyba chwilowo podmienić do eksperymentów wewnętrzny dysk na zapasowy (HDD), choć mogę też zrzucić obraz SSD na serwer plików.
OIDP instalacja z płyty, czy to na SSD czy HDD trwa podobnie długo - wąskim
gardłem jest napęd.

-----
Na Twoim miejscu (przy założeniu, że możesz wszystko zaorać lub zbackupować)
zrobiłbym tak:
- UEFI Boot Mode: Disable
- inicjacja SSD w trybie MBR
- instalacja Win 7 (zwróć uwagę na home/pro)
- instalacja sterowników
- ewentualnie instalacja aplikacji, w tym to coś M$ do konferencji
- próba stabilności
jeśli OK, to programem win10upgrade podnieść z Win7 na Win10 i cieszyć się
stabilnym systemem, łącznie z grafiką.
Modelu 8540w nie mam u siebie, nie pamiętam też, aby któryś z klientów takowy
posiadał.
Na chwilę obecną jeszcze możesz spróbować wyłączyć wszystkie oszczędzacze energii (USB, grafika, PCI) - może to pomoże z grafiką.