[WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 21 Jan 2021 12:05:11 +0100
Mam problemy z jednym EliteBookiem, bardzo często restartuje szczególnie na początku pracy (przy bootowaniu) i jeszcze 1-3 razy po rozpoczęciu Win 10.
Niby objaw hardwarowy (np. do czasu aż się nagrzeje), ale...
W ogóle nie restartuje przy bootowaniu np. z płyty (nie windowsowej, a jakiś
CD-linuś w rodzaju GParted czy Clonezilla co pod ręką).
W ogóle nie restartuje przy nawet długich testach z poziomu BIOS.
Uwielbia restartować gdy są włączone MS Teams (na Zoom też się zdarzyło), a w ogóle nie gdy nawet kilka godzin godzin ciągnę streaming jakiegoś sportu.
Moje podejrzenia padały na grafikę, na ładowanie, a teraz na UEFI.
Być może jest jakiś konflikt raportowania systemu, które skutkuje reakcją w
postaci wyłączenia na rozkaz.
Lapek ok. 9-letni, w instrukcji obsługi w uwagach "UEFI jedynie na próbę dla celów
badawczych".
Zainstalowałem z rok temu Win 10 w trybie UEFI, ale teraz korci mnie spróbować, czy przy zwykłej klasycznej instalacji problem by nie ustąpił.
PYTANIE:
Czy da się prosto przerobić system z UEFI na MBR, czy niestety jest to jedynie droga w jedną stronę (z MBR na UEFI) i muszę instalować Win na czysto (żal czasu na dopieszczanie sterowników i programów)?