Re: [WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [Win 10] Przerobic UEFI na MBR?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Fri, 22 Jan 2021 12:16:23 +0100
W opcjach BIOS -> Port Options -> Device Configurations -> można ustawić UEFI Boot Mode: Enable/Disable; przed instalacją Windows ustawiłem enable. W opcjach Boot Order sa osobno Boot Order oraz osobno UEFI BOOT Order (ustawiona kolejność: 1. Notebook Upgrade Bay(UEFI) 2. OS Boot Manager), choć Windows ładuje się nie z Upgrade Bay (tam siedzi napęd płyt) lecz z wbudowanego SSD.
Na pytanie instalatora Windows wybrałem GPT (czy UEFI, nie pamiętam dokładnie
treści pytania).
HP 8540w z DC i grafiką nVidia Quatro FX1800M, ta grafika generalnie sprawia kłopoty (jej funkcja power mizzer - windowsom coś się nie zgadza i wyłączają lapka przy zmianach napięcia GPU i artefaktach na ekranie, niedopracowane sterowniki pod Win 10).
W Win posiłkuję się programikiem PowerMizer Manager dla wyłączenia auto zmian
napięcia grafiki.
Myk taki żeby w ogóle zaktualizować Win 10 trzeba podłączyć zewnętrzny monitor analogowy po d-Sub, zamknąc klapę i jechać instalację na analogu, inaczej aktualizacja w trakcie się wywali (przez ten power mizer) i zroluje do starej wersji (tak od przełomu 2019/20).

Czytam też, ze MS Teams ludziom zawiesza kompy, więc tym trudniej mi
zidentyfikować przyczynę.
Ale to nie jest np. zimny lut, bo wywala tylko przy pracy z dysku (jest SSD), a przy starcie z jakiejś płyty (np. teraz wystartowałem z CD memory diagnostics) pracuje bez przerwy.
Drugi bardzo podobny 8740w (grafa też nVidia, ale inny model) zachowuje się
normalnie.

-----
Mylisz BIOS z typem partycji dysku.
Bios może być "stary", czyli po prostu BIOS, albo nowy, czyli UEFI.
Dysk może być zainicjowany w formacie MBR (też "starym") albo GPT. Czy w laptoku nie ma możliwości wyłączenia UEFI albo włączenia jakiegoś legacy? Jaki to model?