Re: [WINNT] win10, bootowalny pendrive instalacyjny z iso, program do tw

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] win10, bootowalny pendrive instalacyjny z iso, program do tworzenia pod XP
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Mon, 11 May 2020 20:18:30 +0100
in <news:NGguG.766720$Kji.109773@usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

> Wypakowanie zawartości iso na pena jakie program robi "w locie"
> idą jak krew z nosa. Nie wiem gdzie jest haczyk, że cokolwiek
> wypakowując z archiwów na pena idzie wolniej niż przerzucanie już
> wypakowanych plików z dysku na pena. Ta sama przypadłość jest jak
> się ściąga przez www plik na pena, to idzie duuuużo wolniej niż
> ten sam plik przekopiować już pobrany z dysku na pena. Jakieś
> dodatkowe dane tam lecą i zamula tak proces kopiowanie "w locie"?

Też to zauważyłem. Nie znam się więc się wypowiem. Być może duża ilość
małych pliczków zapycha bufor jakiś. Być może pen musi być 3.0 i musi
być szybki jak w krajch bogatych a nie tam gdzie mieszkają smoki.
Może oni w MS nie widzą problemu bo nie ma u nich już takich
zabytkowych penów.

> Gdyby program robił najpierw wypakowanie i tworzenie całości
> struktury na HDD, a dopiero już gotowy strukturę-wsad przerzucał
> na pena to by to tak nie muliło. Dla NTFS na penie tworzenie już
> trwa od 1h a deklaruje, że w tym tempie do jakiego obecnie zwolnił
> potrwa to ponad 2h jeszcze. Zapis zwolnił do kosmicznej prędkości
> 370KB/s. Gdy na tego pena kopiuje się pliki tradycyjnie z dysku to
> zapis nie spada poniżej 5MB/s.

Mam pena od kobity z korpo, ze zdjęciami z wesela. Zapis chyba 50MB/s
odczyt 100MB/s tak!

> A MS zakłada, że wchodząc na ich stronę na pewno wchodzisz za
> pomocą win7 i wyżej i tylko wtedy na stronie udostępniają
> narzędzie do tworzenia pena. Wchodząc z poziomu xp jesteśmy z
> automatu przekierowani na stronę do pobrania iso.

i z spod win8.1 też nie uruchomisz narzędzia dla win8.1 ;)

> Jak wyczytałem to ponoć jeżeli komp ma w biosie do wyboru rozruch
> UEFI (zamiast domyślnego Legacy) to można na żywca skopiować
> (wypakować) pliki z iso na pena i wystartuje instalka.

imho nie ale chętnie się dowiem prawdy

> Ale czy tak zainstalowany system różni się wynikowo od systemu
> zainstalowanego przez tryb Legacy? Instalowany jako UEFI będzie
> tylko i wyłącznie startował po wybraniu UEFI w biosie? A po
> powrocie do trybu Legacy już nie zagada?

imho peny legacy MBR i UEFI GPT różnią sie od siebie? i nie
zainstalujesz ich tym samym penem. Musisz odpalać Rufusa i
robić nowy pen format itd.

No i trzeba sprawdzić wcześniej jaki ma się dysk (gwiazdka w gpt)

cmd -> diskpart -> list disk

--
Piter