Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com>
Date: Thu, 9 Apr 2020 10:38:09 +0200
Dzięki. Po kliknięciu na Edytor ustawień pojawiła się .... Groźba utraty gwarancji!. Gwarancji na TB co prawda nie mam, ale możliwość utraty stabilności brzmi groźnie.

Chodzi tylko o to, że robisz tam zmiany na własną odpowiedzialność i możesz namieszać jeśli nie będziesz myślał co robisz

No i pewności tego, co robię, prawdę mówiąc, też nie mam.

Sama zmiana opcji nic Ci nie zepsuje, zmień tylko tę jedną i już

Gdyby nie to, że zmiana Defendera na Free AVG bardzo mi pomogła, moja odwaga
byłaby większa. Ponadto odpowiedź czy to u mnie spowodowałoby poprawę
w zachowaniu TB byłaby możliwa dopiero po powrocie z FreeAVG do Defendera.

Zanim się odważę mam jeszcze 2 pytania:
1) co, poza spowodowaniem nieprzycinania się TB, zmienia zrobienie zmiany
     z "plik na folder (mbox)" na "plik na wiadomość(maildir)"? Trochę się domyślam       po nazwach "na wiadomość" zamiast "na folder", ale czy gdzieś jest to opisane?

Daje to, że "plik na folder (mbox)" oznacza, że cały folder Twojej skrzynki, dajmy na to "Odebrane", jest jednym plikiem. Gdy sięgasz do jakiegokolwiek maila z tego folderu, otwierany jest cały plik. Gdy odbierasz pocztę (dopisujesz nowe maile) - dopisywane są do tego dużego pliku. Podczas pisania maila co jakiś czas TB zapisuje go jako szkic. A gdy Thunderbird sięga do pliku - antywirus sprawdza ten plik. Defender (być może) sprawdzał cały, AVG (być może) sprawdza kawałek, albo sprawdza tylko przy niektórych typach dostępu, nie wiem. Ale stąd może wynikać różnica prędkości działania TB z AVG i Defenderem.

"plik na wiadomość(maildir)" oznacza, że każdy mail jest pamiętany w osobnym pliku. Jeśli otwierasz maila, TB otwiera mały plik z mailem, i taki też mały plik szybko sprawdzany jest przez antywirusa. Kiedyś, gdy dyski były wolne, i czas dostępu był mały, efektywniej było mieć jeden duży plik z całym folderem. Teraz jest raczej odwrotnie.

2) gdyby coś się w całej tej operacji nie udało, to wystarczy zamienić 'zepsuty' plik
      qeu4eiy7.default na ten wcześniej zapisany przeze mnie jako backup?

Tak. Ale nie plik a folder

Tak czy owak, nie wiem czy chcę wracać do Defendera, bo FreeAVG ma więcej możliwości ustawień. Nie wiem tylko czy FreeAVG nadal nie będzie chciał nachalnie uszczęśliwiać mnie dodatkowymi funkcjami, docelowo płatnymi. Teraz mam ustawione w Powiadomieniach "Użyj trybu cichego i wyłącz wszystkie wyskakujące okienka, alerty i wiadomości". Może to
okaże się pomocne. Chyba tej opcji wcześniej nie było.

Poczytaj jakieś poważne testy antywirusów i podejmij decyzję

[..]

P.S. Teraz pisanie na grupie (i pisanie e-maili) to przyjemność !

Cieszymy się razem z Tobą :)

--
Pozdrawiam,
Stregor