Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com>
Date: Mon, 6 Apr 2020 11:22:57 +0200
W dniu 06-04-2020 o 10:27, Maniak pisze:
W dniu 06.04.2020 o 09:03, Stregor pisze:
Chodzi o start TB w trybie awaryjnym (bez dodatków) a nie o start systemu w trybie awaryjnym

Pomoc->Uruchom ponownie z wyłączonymi dodatkami

Co do prędkości działania - przejdź z metody zapisu wiadomości "plik na folder (mbox)" na "plik na wiadomość (maildir)". Opisywałem ten temat gdzieś niedawno na grupie, bo sam miałem problem z przycinaniem się Thunderbirda nawet w trakcie "pisania literek" w mailu/poście. Po zmianie sposobu zapisu na "plik na wiadomość (maildir)" sytuacja uległa WYRAŹNEJ poprawie.

Ważne - zanim się zaczniesz bawić konwersją, zrób kopię profilu. Konwersja maili przeszła bez problemów, ale z konwersją grup było coś nie tak, chyba nazwy grup się popsuły, i musiałem grupy od nowa subskrybować.

Bardzo Ci dziękuję. Podczas całej dyskusji w tym wątku nie ukrywam, że moja znajomość TB jest mocno ograniczona
(i złośliwości ze strony "z" w niczym nie pomagają).
Stąd mam prośbę o podanie, jeśli to możliwe, gdzie opisałeś ten temat, bo właśnie przycinanie się TB w trakcie "pisania literek" w mailu/poście, jest teraz największym problemem.
> Także problem ze scrollowaniem.

Wątek "Mulący Thunderbird" z dnia 13.01.2020

SushiMaster opisywał w nim sposób zmiany metody zapisu wiadomości "plik na folder (mbox)" na "plik na wiadomość (maildir)" a ja później podałem też sposób na zmianę tego dla już istniejących skrzynek

Przyznam się, że nie wiem także jak zrobić kopię profilu.

Po prostu robisz kopę folderu C:\Users\<moja nazwa>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\qeu4eiy7.default

Możesz też użyć MozBackupa o którym ktoś tu już wspominał w tym wątku - http://mozbackup.jasnapaka.com/

Nie chcę jednak ciągle pytać o rzeczy, które są pewnie gdzieś opisane. Zatem mam dodatkową prośbę o adres jakiegoś "łopatologicznego", bez zbędnej teorii, opisu. Moje wejście w TB było nagłe, w związku z niedawnym przejściem z WinXP na Win10. Nie było czasu na właściwą kolejność, czyli wpierw poznanie narzędzia, a potem jego używanie. Jeśli moja prośba o wskazanie skutecznego, ale nierozbudowanego, opisu najważniejszych rzeczy, jest przesadzona, to przepraszam. Wtedy postaram się poradzić
sobie z tym samemu.

https://support.mozilla.org/pl/products/thunderbird

--
Pozdrawiam,