Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Fri, 10 Apr 2020 19:20:50 +0200
W dniu 2020-04-06 11:22, Stregor pisze:
W dniu 06-04-2020 o 10:27, Maniak pisze:
W dniu 06.04.2020 o 09:03, Stregor pisze:
Chodzi o start TB w trybie awaryjnym (bez dodatków) a nie o start
systemu w trybie awaryjnym

Pomoc->Uruchom ponownie z wyłączonymi dodatkami

Co do prędkości działania - przejdź z metody zapisu wiadomości "plik
na folder (mbox)" na "plik na wiadomość (maildir)". Opisywałem ten
temat gdzieś niedawno na grupie, bo sam miałem problem z przycinaniem
się Thunderbirda nawet w trakcie "pisania literek" w mailu/poście. Po
zmianie sposobu zapisu na "plik na wiadomość (maildir)" sytuacja
uległa WYRAŹNEJ poprawie.

Ważne - zanim się zaczniesz bawić konwersją, zrób kopię profilu.
Konwersja maili przeszła bez problemów, ale z konwersją grup było coś
nie tak, chyba nazwy grup się popsuły, i musiałem grupy od nowa
subskrybować.

Bardzo Ci dziękuję. Podczas całej dyskusji w tym wątku nie ukrywam, że
moja znajomość TB jest mocno ograniczona
(i złośliwości ze strony "z" w niczym nie pomagają).
Stąd mam prośbę o podanie, jeśli to możliwe, gdzie opisałeś ten temat,
bo właśnie przycinanie się TB w trakcie
"pisania literek" w mailu/poście, jest teraz największym problemem.
 > Także problem ze scrollowaniem.

Wątek "Mulący Thunderbird" z dnia 13.01.2020

SushiMaster opisywał w nim sposób zmiany metody zapisu wiadomości "plik
na folder (mbox)" na "plik na wiadomość (maildir)" a ja później podałem
też sposób na zmianę tego dla już istniejących skrzynek

Przyznam się, że nie wiem także jak zrobić kopię profilu.

Po prostu robisz kopę folderu C:\Users\<moja
nazwa>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\qeu4eiy7.default

Możesz też użyć MozBackupa o którym ktoś tu już wspominał w tym wątku -
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Zdecydowanie polecam kopię folderu z profilem przy tej operacji. Na komputerze w firmie W Thunderbirdzie zmieniałem ustawienia zapisu formatu wiadomości mbox na maildir dla skrzynki poczty, która ma kilkanaście GB wiadomości. Wcześniej, zanim to zrobiłem, skopiowałem do folderów lokalnych wiadomości odebrane i wysłane z tego konta, które potem miałem usuwać. A potem z folderów lokalnych wyeksportowałem na dysk komputera, by móc w razie potrzeby pocztę w EML-ach przenieść na inny komputer.

Sama konwersja z mbox na maildir dla tego konta trwała z godzinę i (teoretycznie) przebiegła bez problemów. Teoretycznie. Bo kilka dni po konwersji osoba korzystająca z tego Thunderbirda napisała do mnie, że w mailach sprzed iluś tam tygodni w tej skrzynce, które wyszukiwała wyszukiwarką wbudowaną w TB, znalezione wiadomości mają uszkodzone załączniki. Nazwa załącznika jest OK, ale wielkość jego jest wyświetlona 0 kb.

Na szczęście zaczął szukać potrzebnych maili w kopii w folderach lokalnych i tam załączniki nie były zepsute i dało się je otworzyć.

Tak więc dla newsów / wiadomości bez załączników *KONWEERSJA w Thunderbirdzie* jest OK, ale dla tych z załącznikami może spowodować nieprzewidziane skutki.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/