W dniu 10.04.2020 o 19:20, Krystek pisze:
Przyznam się, że nie wiem także jak zrobić kopię profilu.
Po prostu robisz kopę folderu C:\Users\<moja
nazwa>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\qeu4eiy7.default
Możesz też użyć MozBackupa o którym ktoś tu już wspominał w tym wątku -
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Zdecydowanie polecam kopię folderu z profilem przy tej operacji. Na
komputerze w firmie W Thunderbirdzie zmieniałem ustawienia zapisu
formatu wiadomości mbox na maildir dla skrzynki poczty, która ma
kilkanaście GB wiadomości. Wcześniej, zanim to zrobiłem, skopiowałem
do folderów lokalnych wiadomości odebrane i wysłane z tego konta,
które potem miałem usuwać. A potem z folderów lokalnych
wyeksportowałem na dysk komputera, by móc w razie potrzeby pocztę w
EML-ach przenieść na inny komputer.
Sama konwersja z mbox na maildir dla tego konta trwała z godzinę i
(teoretycznie) przebiegła bez problemów. Teoretycznie. Bo kilka dni po
konwersji osoba korzystająca z tego Thunderbirda napisała do mnie, że
w mailach sprzed iluś tam tygodni w tej skrzynce, które wyszukiwała
wyszukiwarką wbudowaną w TB, znalezione wiadomości mają uszkodzone
załączniki. Nazwa załącznika jest OK, ale wielkość jego jest
wyświetlona 0 kb.
Na szczęście zaczął szukać potrzebnych maili w kopii w folderach
lokalnych i tam załączniki nie były zepsute i dało się je otworzyć.
Tak więc dla newsów / wiadomości bez załączników *KONWEERSJA w
Thunderbirdzie* jest OK, ale dla tych z załącznikami może spowodować
nieprzewidziane skutki.
K.
Dziękuję za te ostrzeżenia.
Nie napisałeś jaki był powód Twojego przejścia z mbox na maildir. Też
mulenie TB czy jakiś inny? Napisz proszę.
Pozdrawiam
|