Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Maniak <xyz@abc.com>
Date: Sat, 11 Apr 2020 08:07:41 +0200
W dniu 10.04.2020 o 19:20, Krystek pisze:
Przyznam się, że nie wiem także jak zrobić kopię profilu.

Po prostu robisz kopę folderu C:\Users\<moja
nazwa>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\qeu4eiy7.default

Możesz też użyć MozBackupa o którym ktoś tu już wspominał w tym wątku -
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Zdecydowanie polecam kopię folderu z profilem przy tej operacji. Na komputerze w firmie W Thunderbirdzie zmieniałem ustawienia zapisu formatu wiadomości mbox na maildir dla skrzynki poczty, która ma kilkanaście GB wiadomości. Wcześniej, zanim to zrobiłem, skopiowałem do folderów lokalnych wiadomości odebrane i wysłane z tego konta, które potem miałem usuwać. A potem z folderów lokalnych wyeksportowałem na dysk komputera, by móc w razie potrzeby pocztę w EML-ach przenieść na inny komputer.

Sama konwersja z mbox na maildir dla tego konta trwała z godzinę i (teoretycznie) przebiegła bez problemów. Teoretycznie. Bo kilka dni po konwersji osoba korzystająca z tego Thunderbirda napisała do mnie, że w mailach sprzed iluś tam tygodni w tej skrzynce, które wyszukiwała wyszukiwarką wbudowaną w TB, znalezione wiadomości mają uszkodzone załączniki. Nazwa załącznika jest OK, ale wielkość jego jest wyświetlona 0 kb.

Na szczęście zaczął szukać potrzebnych maili w kopii w folderach lokalnych i tam załączniki nie były zepsute i dało się je otworzyć.

Tak więc dla newsów / wiadomości bez załączników *KONWEERSJA w Thunderbirdzie* jest OK, ale dla tych z załącznikami może spowodować nieprzewidziane skutki.

K.

Dziękuję za te ostrzeżenia.

Nie napisałeś jaki był powód Twojego przejścia z mbox na maildir. Też mulenie TB czy jakiś inny?  Napisz proszę.

Pozdrawiam