Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Sat, 11 Apr 2020 16:30:30 +0200
W dniu 2020-04-11 08:07, Maniak pisze:
W dniu 10.04.2020 o 19:20, Krystek pisze:
Przyznam się, że nie wiem także jak zrobić kopię profilu.

Po prostu robisz kopę folderu C:\Users\<moja
nazwa>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\qeu4eiy7.default

Możesz też użyć MozBackupa o którym ktoś tu już wspominał w tym wątku -
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Zdecydowanie polecam kopię folderu z profilem przy tej operacji. Na
komputerze w firmie W Thunderbirdzie zmieniałem ustawienia zapisu
formatu wiadomości mbox na maildir dla skrzynki poczty, która ma
kilkanaście GB wiadomości. Wcześniej, zanim to zrobiłem, skopiowałem
do folderów lokalnych wiadomości odebrane i wysłane z tego konta,
które potem miałem usuwać. A potem z folderów lokalnych
wyeksportowałem na dysk komputera, by móc w razie potrzeby pocztę w
EML-ach przenieść na inny komputer.

Sama konwersja z mbox na maildir dla tego konta trwała z godzinę i
(teoretycznie) przebiegła bez problemów. Teoretycznie. Bo kilka dni po
konwersji osoba korzystająca z tego Thunderbirda napisała do mnie, że
w mailach sprzed iluś tam tygodni w tej skrzynce, które wyszukiwała
wyszukiwarką wbudowaną w TB, znalezione wiadomości mają uszkodzone
załączniki. Nazwa załącznika jest OK, ale wielkość jego jest
wyświetlona 0 kb.

Na szczęście zaczął szukać potrzebnych maili w kopii w folderach
lokalnych i tam załączniki nie były zepsute i dało się je otworzyć.

Tak więc dla newsów / wiadomości bez załączników *KONWEERSJA w
Thunderbirdzie* jest OK, ale dla tych z załącznikami może spowodować
nieprzewidziane skutki.

Dziękuję za te ostrzeżenia.

Nie napisałeś jaki był powód Twojego przejścia z mbox na maildir. Też
mulenie TB czy jakiś inny?  Napisz proszę.

Nie mój konkretnie, ale użytkownika w biurze w firmie. Circa 8 kont pocztowych po od 2 do 5GB + to konto z kilkunastoma GB poczty. Oczywiście powodem przesiadki na maildir było mulenie Thunderbirda, który się zamrażał (wyłączyłem sprawdzanie poczty uruchomieniu dla wszystkich kont, bo to głównie zarzyna TB, ale i tak to nie pomogło) podczas aktualizowania listy wiadomości (wszystkie konta są po IMAP).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/