Re: [WINNT] Windows 10, skaner i obcy program próbuje wysłać mejla

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10, skaner i obcy program próbuje wysłać mejla
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Thu, 14 Mar 2019 18:41:05 +0100

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:5c7eb44f$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
Sytuacja jest taka. Windows 10, klient poczty Thunderbird, drukarko-skaner Brother z oprogramowaniem Control Center 4 i opcja "Skanuj i wyślij emajlem" tak jak tutaj:
https://help.brother-usa.com/app/answers/detail/a_id/72686/~/configure-and-use-scan-to-e-mail-in-controlcenter4-advanced-mode---windows

Działało to od roku. Czyli klik na skanuj do emajl, soft skanował, otwierał nowego emajla z załącznikiem PDF gotowym do wysłania w Thunderbirdzie. Wystarczyło wkleić odbiorcę.

Dziś telefon.. i może ktoś skojarzy fakty, płcia piękna przekazała takie info:
- nie działa skanowanie do emajl
- wyskakiwało okienko z komunikatem - niestety nie powtórzone dokładnie i nie wiadomo z jakiego programu i co to za okno - ale tekst był w stylu "inne oprogramowanie próbuje wysłać emajl z twojego konta pocztowego"
- kliknięte zostało "nie pokazuj więcej" i ślad po nim zaginął.
- nie działa nadal skanowanie do emajl.
- wykonany został do mnie telefon...
...trochę po niewczasie.

Zdarzyło mi się złapoać winowajcę analogicznego problemy patrząc w dziennik zdarzeń. Skoro coś chciało wysłać maila, to przeleciałbym się przez programy które mają jakoś wbudowane wysyłanie maili, (oraz ewentualnie te gdzie został pisany będący na liście kont adres email). Przypuszczam, że to może być coś z paczki Brothera i w nim bym szukał. Jak w szpitlu branlurowałem smartfona przeglądająć YT, to czasem od trzęsących się rąk (prawa jest zdrowa) wskakiwały mi na ekran rzeczy, które za cholerę nie wiem, jak normalnie wywołać. przypadkowe kliknięcie myszą obok zamierzonego miejscwaa, czy jak w W10 mam, te pierdolone gesty myszy/touchpada...

--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.