Witam.
Trochę niestety mało dokładnie ale płcia piękna zadzwoniła z problemem,
nie umiała powiedzieć skąd okienko było i znikło, i jedynie zdalnie mam
dostęp w godzinach południowych.
Sytuacja jest taka. Windows 10, klient poczty Thunderbird,
drukarko-skaner Brother z oprogramowaniem Control Center 4 i opcja
"Skanuj i wyślij emajlem" tak jak tutaj:
https://help.brother-usa.com/app/answers/detail/a_id/72686/~/configure-and-use-scan-to-e-mail-in-controlcenter4-advanced-mode---windows
Działało to od roku. Czyli klik na skanuj do emajl, soft skanował,
otwierał nowego emajla z załącznikiem PDF gotowym do wysłania w
Thunderbirdzie. Wystarczyło wkleić odbiorcę.
Dziś telefon.. i może ktoś skojarzy fakty, płcia piękna przekazała takie
info:
- nie działa skanowanie do emajl
- wyskakiwało okienko z komunikatem - niestety nie powtórzone dokładnie
i nie wiadomo z jakiego programu i co to za okno - ale tekst był w stylu
"inne oprogramowanie próbuje wysłać emajl z twojego konta pocztowego"
- kliknięte zostało "nie pokazuj więcej" i ślad po nim zaginął.
- nie działa nadal skanowanie do emajl.
- wykonany został do mnie telefon...
...trochę po niewczasie.
A więc jeśli zamknę Thunderbirda to po skanowaniu otwiera się
Thunderbird jako aplikacja domyślna, ale niestety już dalej nie ma śladu
po nowej wiadomości i załączniku - coś blokuje bez jakiegokolwiek
komunikatu.
Co zrobiłem:
- wyrzuciłem malware/bloatware w postaci mak.a-feee wołającego uparcie o
kasę, nie wiem skąd się jej przykleiło - bez rezultatów
- przeinstalowałem apkę Control Center 4 - nic
- odinstalowałem całkowicie soft ze sterownikami, restart, instalacja
kompletu sterów do drukarki - nic
- poprzeglądałem windows defendera czy coś tam nie ma ale nie zauważyłem
- poprzeglądałem ustawienia Thunderbirda ale też nie zauważyłem opcji
blokowania apek innych.
- zainstalowałem kasperskiego free aby wyłączył antywira wbudowanego i
sam przeją kontrolę, to może coś wyskoczy albo się odblokuje - nic
Po skanowaniu nie ma okienka z nową wiadomością. Jeśli Thunderbird był
zamknięty to po skanowaniu otwiera się ale nie pojawia się nowa wiadomość.
Niestety nie mam zielonego pojęcia co mogło wyskakiwać i zablokować w
taki sposób działanie oprogramowania.
Stawiam że w 99,999% to system Windows 10 po swojemu blokuje. Niestety
bardzo nieintuicyjny i nielogiczny interfejs dziesiątki nie pozwala mi
niczego znaleźć :(
Może ktoś kojarzy co to może być? Bo podejrzewam że w przypadku Win10
jest jak za czasów Windows 3.1 - tylko reinstalka może pomóc.
zdrówko
--
Irokez
|