Re: [WINNT] Konta, profile

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Konta, profile
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 26 Nov 2018 13:54:00 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 26 lis 2018 w
news:ptgs8o$36u$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> Usługi tak samo jak sterowniki nie mają mieć nic wspólnego z
> użytkownikiem. Nie uruchamiają się przy logowaniu. Chyba że mają typ
> startu ustawiony na ręczny i ktoś sobie w skrypcie logowania wpisze
> uruchamianie jakiejś usługi.

Co mam rozumieć przez "skrypt logowania"?
Dla mnie jak dla zwykłego usera uruchamianie systemu było zawsze
tożsame z logowaniem użytkownika.

> Pytanie tylko po co kontrolować wszystko. Istotne jest to, co jest
> ładowane do pamęci: procesy i DLLki. To, że gdzieś sobie leży w
> rejestrze jakiś wpis jeszcze w niczym nie przeszkadza dopóki nie
> uruchamia jakiejś akcji.

I tu mi przyszła do głowy inna sprawa. Jeśli dobrze rozumiem mechanizm
prefetch, to system ładuje do pamięci pliki - no właśnie, np. dll? -
najczęściej uruchamianych programów. I tego nie da się szczegółowo
kontrolować - można tylko wyłączyć jako całość. Jeśli dobrze rozumiem,
to ja mogę wygasić jakiś(jego autorunsy), a system i tak zapcha rzeczy
potrzebne temu prog. do pamięci?

> Jest programik Autoruns
> https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autoruns
> Przyjaźniejszy niż grzebanie w rejestrze i wyświetla różnego typu
> autoruny, łącznie z tym wspomnianym rozszerzeniem powłoki.

No, jasne, to co podałem to właśne z Autoruns - po prostu pliki dodane
przez przykładowy program. Ten program wyświetla chyba absolutnie
wszystko.