Re: [WINNT] Konta, profile

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Konta, profile
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 26 Nov 2018 13:11:25 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 25 lis 2018 w
news:pteugf$adj$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

> Może inaczej. Jeśli chodzi o stworzenie "ciężkiego" i "lekkiego"
> konta, to różniłyby się one autostartem. Przy czym dla mnie w ogóle
> posiadanie dwóch kont nie ma większego sensu. Ale co kto lubi.
> Natomiast jeśli zrobimy sobie "lekkie" konto, to w sumie i tak
> "ciężkie" traci sens, bo to co jest w autostarcie zawsze można sobie
> uruchomić ręcznie.
>
> A co do rzeczy, które się mocno integrują z systemem, to trudno je
> będzie wyłączyć na żądanie, szczególnie przy logowaniu. Przy czym
> jednak zbyt dużo chyba takich przypadków nie ma. Sterowniki są
> [...]
Idea z wyłączaniem "autostartów" jest chyba najrozsądniejsza.
Oczywiście są szczegółowe znaki zapytania.
To, co program sobie dodaje mogę łatwo sprawdzić porównując stan
sprzed i po jego instalacji przy pomocy autoruns. I tu by się przydał
skrypt, który by z tej różnicy stworzył inny skrypt - on/off. ZTC mi
się wydaje prawie wszytko da się wł/wył przez rejestr.Ja się nie znam
na grypsowaniu(skrytowaniu), więc musiałbym badać ręcznie każdy wpis.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - usługi uruchamiają się przy
logowaniu, ale np. drivery już nie, więc przelogowanie użytkownika nie
zmieni statusu drivera. A pytam o to bo jak to robić, to po całości,
czyli włączać i wyłączać wszytko, co dany program dodaje.
Jest jeszcze inna sprawa - mam złe wspomnienia z wyłączenia jakiegoś
drivera przez autoruns - system nie chciał się podnieść. Ale jak
rozumiem, driver zainstalowany przez jakiś program można śmiało
wyłączać - co najwyżej program nie bedzie działać - no, rozsądnie.
Na przykładzie. Program Itraffic MOnitor dodał:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services
c:\program files (x86)\winpcap\rpcapd.exe
i to jest usługa, którą mogę wyłaczyć przez services.msc

HKLM\System\CurrentControlSet\Services
c:\windows\system32\drivers\npf.sys

A to jest w sekcji drivers - mogę wyłączyć chyba tylko przez rejestr.

Jedyne dostępne dla mnie rozwiązanie, to sprawdzić rejestr włączając i
wyłączając wpis w autoruns, a potem utworzyć odpowiednie zestawy w
plikach reg.
Czyli dużo zabawy.