Re: [WINNT] Window 10 - :)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Window 10 - :)
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Wed, 21 Mar 2018 19:50:12 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p8tdog$4qp$1$Adam@news.chmurka.net...
starego BIOSa, przez które to UEFI nie mogę odpalić (co zrobić, by się dało?) spreparpwanego pena z instalką, albo HBCD... Kiano SlimNote 14.2. W10 na nim mało mi się podoba, porażką jest gładzik, poza tym nie mam większych powodów do żalu.

W zdecydowanej większości komputerów i serwerów które przeszły przez moje ręce, UEFI można wyłączyć (przejść w tryb legacy).

No, próbowałem, aż mi komputer zupełnie unieruchomiło, jakim cudem udało mi się go przywrócić, nie wiem. Wyłaczałem secure boot, wyłaczałem, co choćby z przypuszczenia wskazane, aby wyłaczyć (bądź właczyć). Jeszcze podziałam... Jedyna instrukcja od tego komputerka coś tam lakonicznie wspomina "jak tam w W10 to się robi", ale np. wyjaśnienia "BIOS"-u (tak, UEFI) nie ma nigdzie. Zwłaszcza na stronie Kiano. Czy oni hodują kolejnych idiotów, co to nie umieją się w dupę bez fejzbuka podrapać? A idiotom niepotrzebne ustawienia BIOS, bierz, łykaj co Pan Producent daje...

Ostatnia wersja Yumi powinna obsługiwać UEFI (nie sprawdzałem) i obsługuje (wreszcie) pendrajwy sformatowane w NTFS.

Oo... to widzę, że muszę się przeprosić z YUMI, bo mam do niego wiele zastrzeżeń, połowy płyt mi na panie nie zrobił, wpadało w uproszczony interfeks z paroma zupełnie nieprzydatnymi komendami, zamiast wywołać wrzucony system. HBCD ruszył, ale już większość Pingwinów powiedziała "be". Jeśli mi zrobi pena GPT (udało mi się ręcznie)... aj, sam nie wiem... Zobaczę YUMI.
Chodzi mi po prostu o wyłuskanie kilku plików przykrytych przez system.

--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...