Re: [WINNT] Jak zaczernić wskazane ekrany?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak zaczernić wskazane ekrany?
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 3 Mar 2018 09:47:55 +0100
JaNus <bez@adresu> napisał(a):
Dzięki za info, i Tobie, i Jackowi, acz pewne wątpliwości mam nadal: a
co ze zmęczeniem materiału, czy kolor się nie "zużywa"? Jeśli nie, to
czemu mój wypasiony, dość jednak nowoczesny TV/monitor Samsung w swych
opcjach najwyraźniej taką rzecz (wygaszanie "do czerni") uwzględnia? Czy
tylko "pod publiczkę"? Ale w instrukcji mocno podkreślają, że
"oszczędzanie" jest b. ważne! No, nie wiem, komu dać wiarę... Chyba
spytam proboszcza,wszak od wiary jest specjalistą ;)

Trzeba pamiętać, że piksele w monitorze LCD nie świecą, tylko przesłaniają światło z tylnego podświetlenia. Z tego powodu jest taki problem z uzyskaniem czarnego koloru na monitorach LCD. Wyświetlanie czegoś czarnego nie oszczędza prądu. Chyba, że mamy jakiś nowocześniejszy monitor z inteligentnym sterowaniem tego podświetlenia. Ale to już by trzeba sprawdzić w instrukcji.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/