Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Fri, 9 Feb 2018 19:01:26 +0100
Proces pueblo <nomail@nomail.pl> zwrócił błąd:

> A nie można tego ot tak po prostu wyłączyć - tego odroczenia?

Teoretycznie można, ale sposób jaki znalazłem mi nie działa w praktyce.
Tzn. update aplikacji UWP działają nawet nieproszone (np. te
disney-cośtam albo minecraft), a zwykłe, związane z bezpieczeństwem,
nie. Konkretnie winda łączy się z serwerem, stwierdza że update żadnych
nie ma, i wszystko w porządku.

> Był tu ostatnio (i na pececie) wątek o tym - zresztą sam to dawniej
> odkryłem, tyle tylko że pojawił się problem ze zmianą tego zadania. Ale
> o zmianie uprawnień nic nie wydumaliśmy. Rozumiem, że to zabezpiecznie,
> żeby windows z powrotem nie włączył tego zadania.

Tak, chodzi o to żeby nic nie zmienił. Windows się wycwanił w porównaniu
do tego co można znaleźć w sieci na rok 2016 czy wczesny 2017. Nie
pokazuje żadnych aktywnych "budzików" (wake timer), pozwala na wyłącznie
wszystkich urządzeń mogących obudzić, pozwala na ustawienie opcji
ignorowania budzików (w "Power plan settings") a później te opcje
ignoruje. Prawdopodobnie ustawia je w momencie usypiania systemu, wtedy
kiedy użytkownik nic już nie może zrobić.

Wczoraj jednak przecwanił sam siebie. Ustawił mi obowiązkowy reboot na
styczeń 2118.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.