Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 07 Feb 2018 17:29:49 GMT
Witaj nadir, 06 lut 2018 w
news:5a7a04d6$0$599$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Po czym za dwa lata się zdziwisz, że żadna aktualizacja nie będzie
> się chciała zainstalować.
No jak się chce zostać przy określonym buildzie, to chyba nie problem.
Zwykłe aktualizacje bezpieczeństwa powinny się instalowac bez problemu.
To nie jest sposób na całkowite wyłącznie aktualizacji.

> temat nie znalazłem. Za to gdzie indziej doczytałem, że partycja
> 'recovery' dla W10 powinna mieć przynajmniej 350MB a u mnie miała
> 330. Powiększyłem ją do około 1000MB i nadal nie dało to rezultatu,
> nawet WSUS offline się poddał. Porównałem sobie wielkość partycji na
> innym kompie i wyszło mi, że partycja 'boot' też jest chyba za mała
> bo ma tylko 30MB a powinna mieć coś koło 100MB.
Te wielkości wynikają chyba z jakiś tam zasad GPT. Coś kiedyś nt.
szukałem i okazało sie że win10 stworzył te partycje mniejsze niż
powinny być. Ale działa.

> Powiększyłem też i
> tą partycję i dopiero wtedy aktualizacje przeszły, a na wszystko
> zmarnowałem 2 dni, bo każda próba aktualizacji ściąga kilkanaście GB
> danych po czym Windows kasuje wszystko i całą procedurę ściągania
> danych i aktualizacji trzeba przechodzić od nowa.
Czułem, że brak miejsca to może być problem z aktu. A ty to teraz
potwierdziłeś.
> Wygląda na to, że któraś z wcześniejszych aktualizacja po drodze,
> zwiększa wielkość partycji 'boot' i 'recovery' na co ten mój komp
> się nie załapał, a obecnie było tam za mało miejsca.

Ja się spotkałem z tym, że po którejś dużej aktualizajci stworzył sobie
jeszcze jedną partycję na końcu dysku, co wymagało zminiejszenia
istniejącej i utworzenia nowej. Nikogo nie pytał o zdanie.