Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stop aktualizowania windows 10
From: nadir <none@hell.org>
Date: Thu, 8 Feb 2018 08:53:42 +0100
W dniu 2018-02-07 o 18:29, pueblo pisze:

No jak się chce zostać przy określonym buildzie, to chyba nie problem.
Zwykłe aktualizacje bezpieczeństwa powinny się instalowac bez problemu.
To nie jest sposób na całkowite wyłącznie aktualizacji.

No właśnie zrobił się problem i nie dało się komputera używać, objawy były takie, że każde otwarcie przeglądarki czy to IE czy FF skutkowało wywaleniem na cały ekran informacji, że system jest be i wymaga aktualizacje. A jak się potem dopiero okazało dla ver.1511 wsparcie M$ skończyło się w zeszłym roku i powstała sytuacja patowa.

Te wielkości wynikają chyba z jakiś tam zasad GPT. Coś kiedyś nt.
szukałem i okazało sie że win10 stworzył te partycje mniejsze niż
powinny być. Ale działa.

No u mnie było/jest MBR, ale sam system działał, jedynie nie przechodziły aktualizacje i ciężko było skorzystać z przeglądarek, reszta programów działała OK.

Ja się spotkałem z tym, że po którejś dużej aktualizajci stworzył sobie
jeszcze jedną partycję na końcu dysku, co wymagało zminiejszenia
istniejącej i utworzenia nowej. Nikogo nie pytał o zdanie.

Do tego, że W10 tworzy siebie bez pytania dodatkowe partycje, to już się zdążyłem przyzwyczaić, ale że sam robi je w niewystarczającej wielkości, to jak na razie dla mnie niepojęte.