Re: [WINNT] Instalacja przy partycji recovery?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja przy partycji recovery?
From: Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl>
Date: Sun, 21 Jan 2018 14:09:33 +0100
Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-01-21 o 13:23, Andrzej Kłos pisze:
Aby uaktywnić partycję recovery, a tym samym rozpocząć proces przywracania systemu, należy w MBR-e ustawić tę partycję jako "aktywną" (np. programem BootItNG, bez instalacji na dysku jest darmowy)

Wydawałoby się, że uruchomienie przywracania systemu powinno być prostsze.
Mam padnięty system to nie pobiorę rzeczonego programu. Muszę improwizować.

W Bios-ie powinna być taka możliwość. Ten zawsze wstanie przy padniętym systemie czy dysku.

O ile to w BIOS-ie jest taka opcja. Ale BIOS nie jest przypisany do zainstalowanego systemu a do komputera i niekoniecznie musi "wiedzieć", że coś takiego jak partycja recovery jest na dysku. Raczej wątpię.

Niepotrzebnie wyciąłeś część cytatu. Moja uwaga odnosiła się do sytuacji, kiedy na komputerze na którym był preinstalowany system np. Vista (razem z partycją recovery TEGO systemu) samodzielnie został zainstalowany system inny (np. 10) i została utracona PROGRAMOWA możliwość dokonania przywracania systemu oryginalnego, mimo pozostawienia partycji recovery na dysku (o ile instalacja 10-ki była dokonana w sposób świadomy to ta partycja mogła zostać).

Mam padnięty system to nie pobiorę rzeczonego programu. Muszę improwizować.

:) na pustyni może i tak, ale świecie cywilizowanym? Bierzesz inny komputer, ściągasz instalkę BootItNG, tworzysz botowalną płytkę lub USB zależnie od tego z czego rzeczony komp da się zbootować i już. BootItNG nie jest jedynym programem o takiej funkcjonalności jaka jest potrzebna w tym przypadku. Jest takich co najmniej kilka. Dlaczego BootItNG? Bo polecał go swego czasu Michał Kawecki.