[WINNT] Komunikat: "Out of Range".

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Komunikat: "Out of Range".
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Tue, 19 Dec 2017 10:53:06 +0100
Witam,
Po włączeniu komputera, na ekranie monitora (iiyama ProLite E1900S) migają przez 2-3 sekundy czarne pasy i potem: 1-albo wszystko załaduje się prawidłowo i wtedy można korzystać ze sprzętu przez dłuższy czas bez zauważalnych usterek (tak dzieje się w około 80% przypadków),
2-albo na ekranie pojawia się okienko z następującym komunikatem:
Out of Range
H. Frequency 27,8 kHz
V. Frequency 19,9 khz
Wtenczas nie ma innego wyboru, jak twardy reset, ponieważ na ekranie nie ma załadowanego pulpitu z przyciskiem "start".

Zakres tych częstotliwości, podany w instrukcji mojego monitora wynosi:
H   30-80 kHz
V   56-79 kHz

Wiem, że za taką usterkę może być odpowiedzialny monitor. Ale również kabel (korzystam z kabla DVI), albo karta graficzna. Czy na podstawie opisanych objawów można zdiagnozować, który z tych elementów jest winowajcą, czy też trzeba go będzie zidentyfikować drogą prób i błędów?

Zwróciłem się z tym pytaniem do serwisu iiyama i otrzymałem taką odpowiedź, cytuję:
pokazałam Pana maila technikowi, uważa on, że w monitorze zepsuła się
świetlówka.
Niestety model jest już archiwalny i nie posiadamy matryc do niego. Nie
będziemy w stanie naprawić Panu monitora.
Może się mylę, ale wydaje mi się, że to nie jest wina świetlówki.
 Pozdrawiam i proszę o radę
mk