Re: [WINNT] Windows 10 - problem z udostepnionymi folderami

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10 - problem z udostepnionymi folderami
From: Basia Kier <basia_kier@op.pl>
Date: Thu, 14 Dec 2017 09:02:17 -0800 (PST)
W dniu środa, 13 grudnia 2017 21:32:35 UTC+1 użytkownik Roman S. napisał:

> Możliwe, że jest to objaw problemów z Master Browserem, który zaczął się
> bodaj od Creator's Update
> https://www.tenforums.com/network-sharing/85283-1703-master-browser-smb-broke-again.html
> Rozwiązaniem jest wymuszenie, aby Master Browserem zostawał komputer
> pracujący pod system innym niż Win10. W Linuksie wystarczy przełączyć
> jedną opcję w Sambie, w Windozach trzeba grzebać w rejestrze.
>
> --
> Roman S.

Dzięki za dobry trop. Problem fixed! Ustawiłam w Rejestrze Win10 w kluczu
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services \Browser\Parameters wartości ciągu:
MaintainServerList na Auto (była już wpisana)
IsDomainMaster na False (tą utworzyłam).
Teraz miło popatrzeć jak w oknie Sieć wskakują kolejno włączane komputery :)
Dziękuje jeszcze raz!