Re: [WINNT] głupi ludzie od ZŁEGO XP, kontra nowocześni ludzie ze świata

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] głupi ludzie od ZŁEGO XP, kontra nowocześni ludzie ze świata od win7 w górę
From: Luke <luke@luke.net>
Date: Thu, 26 Oct 2017 19:45:48 +0200
W dniu 2017-10-24 o 11:42, jedrek pisze:

> Wadą minta jest to, że na domyślnych sterownikach grafiki nie potrafi
> dla monitora bańki CRT wygenerować odświeżania 100Hz tylko kończy na 85Hz.
> Po przełączniu na możliwe do wyboru sterowniki nvidii bez problemu
> generuje już ramkę 100Hz.

Skąd teraz wszyscy biorą te dystrybucje, o których nie słyszeli
najstarsi Indianie?

Powinieneś jeszcze spróbować Qubuntu, Wubuntu, Ebuntu, Rbuntu, Tbuntu
oraz najnowsze Yubuntu (idę po klawiaturze Qwerty ;)

Spróbuj Debiana i Fedorę. Dalej szukaj tylko wtedy, jeśli one nie
spełnią Twoich oczekiwań.

Dlaczego? Bo dystrybucje pojawiają się i znikają
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Linux_Distribution_Timeline.svg).
A tylko te nieliczne trwają latami. I jako "stary linuxowiec" mam do
tych starych dystrybucji największe zaufanie. Bo przecież nie po to
instalujesz, aby za 10 miesięcy dowiedzieć się, że Twoja dystrybucja
jest discontinued i masz szukać nowej.

No jeszcze Slackware, ale tego dawno nie dotykałem i nie wiem, czy jest
w stanie po tylu latach zadowolić osobę bez dużego doświadczenia (kiedyś
wybierali to najwięksi grzebacze na serwery). Albo SuSE, ale to też mało
dotykałem.

Co więcej, inne wolne systemy unixowe (np. FreeBSD) dochodzą też do
takiego etapu, że da się w nich postawić bez dłubania graficzne
środowisko i używać do normalnej pracy. Trochę tego testowałem w
Virtualbox swego czasu i jedynie nie wiem, jak ze sterownikami do
normalnego (nie virtualnego) sprzętu. Funkcjonalnie jest OK.

> A oczekuję takiego czegoś w środowisku graficznym
> http://www.operating-system.org/betriebssystem/_english/screen_gallery.php?bsgfx=microsoft/winnt4/winnt40-scr-19.png

https://www.xfce-look.org/p/1018054/

Ale uprzedzam - nie testowałem tego.

Na pewnym etapie po prostu zmusiłem się do zaakceptowania, że przyciski
i okienka to tylko opakowanie. I już mnie nie denerwuje, że na jednym
kompie mam po lewej, na drugim po prawej, u kolegi okrągłe, a w pracy
kwadratowe. Im prędzej to zrobisz, tym więcej będziesz miał czasu na
normalne użytkowanie komputera, a nie denerwowanie się, że fonty są
nieco inne, a X do zamykania aplikacji o 2 piksele mniejszy, niż zawsze był.

L.