Re: [WINNT] X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 7 Oct 2017 04:08:00 +0200

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59d24207$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
tego modemu ani programu to nie znam, ale tak przez mgle pamietam, ze mozna ustawic kilka konfiguracji w telefonie, i wybierac przez numer.
Bodajze *99***1# to pierwsza konfiguracja, *99***2#  to druga itp.

To nawet fajniej, zapamiętać nawet recznie konfig (tylko skrypcik zrobić, coby modemowi przypominał, gdyby mu się zapomniało), a potem wybierać właściwy... Niby mógłbym spod choćby systemowego HyperTerminala odpalać skrypt, i jeśli to się da zrobić bez dodatkowej interakcji, to by było super... Tylko to już się zaczyna komplikować. Ewentualnie, iść na całość i jeśli można spod HT zadać modemowi co się chce nieinterakcyjnie, to zrobić superskrypt, który pierwszy, odpali HT i mu wrzepi wstępnie ustawienia, a potem wywoła się skrypt inicjacji właściwego połaczenia i mi zahula bez dodatkowych programów zewnętrznych, którym po prostu nie ufam.

Ale to bylo dawno, sieci byly inne, modemy byly inne itp :-(

I pamietasz, ze po polaczeniu z Aero2 to trzeba sie polaczyc z odpowiednia strona i wpisac kod captcha ?

Oczywiście, kapeć dla mnie nie problem, robię go ręcznie.

Jesli dobrze googlam, to 734 znaczy "protokol PPP zostal zakonczony".

No, tak wyświetliło.

Moze zle parametry, moze w danym APN nie przechodzi autoryzacja.

Wygląda na to, że w eter idzie pusty APN, a jak sprawdziłem, ani pusty numer, ani pusty APN, nie przejdą. W "demobilu" przejdzie dowolny APN, a w Aero2 już konkretny, oni OIDP, po APN robią selekcję, co abonent dostaje po połączeniu.

Myślałem, że skrypty coś dadzą, ale sęk w tym, że wykonują się po połączeniu (co nie od razu stwierdziłem, stąd w ogóle zabrałem sie za ich komponowanie), więc i tak nic z tego.

Nie ma jakiegos skryptu przed polaczeniem ?

Z tego co widzę - nie ma. Gdyby to się udało wywołać przed połączeniem (albo chociaż scalić jakoś APN z wybieranym numerem), to nie było by problemu.

Albo drania oszukac - niech nie laczy, tylko przejdzie do skryptu, a skrypt niech polaczy.

Tylko jak...? Bo skrypt obsługujący połączenie to powinien dać się rozgryźć. Ale wstrzelic się z jego wykonaniem przed orkiestrę, jeszcze mi się nie udało.

Wydaje mi sie, ze cos takiego robilem ... ale to dawno temu bylo :-)

No to i ja będę próbować, ale jakoś ostatnio zmęczony się czuję i nie chce mi się zbytnio grzebać...

Jeszcze chyba mozesz zdefiniowac dwa modemy i przypisac im inne stringi inicjacyjne.

Hmm... chyba nie bardzo, w połaczeniach mam go właściwie na poziomie sterownika, w devmanagerze, tylko tam da się wrzucić dodatkowy initstring. I nie pomogło, 734 - PPP mówi "be".

W G10 jeszcze nie korzystalem ... ale tam wszystko jest gorzej zrobione :-)

Byle działało, to przepraszam za słownictwo, chuj mu w dupę, jakoś to przeciągnę.

zgubić, uszkodzić, albo co jeszcze. A tak całą łączność mam w środku, full obsada, najwyżej kiedyś kartę wymienię na taką, co ma większe możliwości.

Kupujesz routerek wifi, jedna karta w kompie, druga w routerku, obie gotowe do dzialania :-)

Mam w smartfonach, problem niewielki i mogę z połączenia z netem via BTS zrobić mostek na Wifi jako hotspot, ale to, jeśli ma się gdzie je podładować, zestaw taki jest ostro prądożerny i w 6 godzin potrafi mi świeżutko nakarmioną baterię spłukać do zera. Jak musiałem tak korzystać, to aparat cały czas siedział pod ładowarką i praktycznie w miejscu stał z ładowaniem, tyle prądu żarł.
Dlatego wolałbym jednak korzystać z modemu w kompie

Niby mógłbym użyć już posiadanego i w miarę przeze mnie już ogarniętego Connect-Managera obsługującego mi gwizdek, ale nie widzi on karty WWAN w laptopie, choć sterowniki do niej są i karta jest wysterowana. No chyba, że jest jakaś sztuczka, która by go do zobaczenia przekonała...?

ta "karta WWAN" to ten wbudowany modem ?

Takowoż. I 7.2/2.4 zestawia, filmy YT chodzą. Temy rencamy go wbudowałem :) (przy okazji oczyszczenia radiatora z nadmiaru smaru grafitowego - świetnie sie sprawdza w roli pasty! Ale puszcza część oleistą w cieple, jak się za dużo położy) Kosztował całe 4 złote :) I chodzi, nie mogę na razie lepszego, ale może jakiś LTE, już zresztą sam podstarzały i są zakusy na jego emerytowanie, zagości mi na jakiejś lepszej karcie? Ale jeszcze nie teraz. Muszę kondzioły do dużej płyty nabyć.

Jeszcze jedna szansa - zobacz czy Dell nie wypuscil jakiejs nowszej wersji.

Na razie pozostaje mi chyba wożenie ze sobą gwizdka (jest jednocześnie penisem o pojemności zależnej od włożonej karty uSD, ale system nie zawsze chce go prawidłowo zobaczyć) i jego wkładanie, jak trzeba będzie z netu skorzystać... Ale zobaczę, musi tylko wena na mnie spłynąć, żzeby dać impuls do przedzierania się przez tony szumu informacyjnego.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.