Re: [WINNT] X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 2 Oct 2017 15:41:18 +0200
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqovqd$p89$1@node2.news.atman.pl...
Zestaw - Lap Dell M4400, Win XP SP3, modem Ericsson KM266, widziany/rozpoznawany przez system jako DELL 5530. Jest on niewielkiej klasy, ale mi wystarcza. (7.2/2.4)

W czym rzecz - Jakoś udało mi się go wysterować i się łączy. Ale, żeby połączył się skutecznie, trzeba mu zapodać przed tym kilka parametrów wstępnych, jak chociażby APN. Szukając w Google dość długo, znalazłem program Top Netinfo, o nim za chwilę.

W swojej Windzie, nie mogę przyporządkować initstringa do wywoływanego połączenia. Mogę to jedynie zrobić na poziomie urządzenia, ale to jest jedno ustawienie, a ja potrzebuję 2 różnych połączeń, do 2 różnych operatorów i z APN o różnej nazwie. Więc już musiałbym za każdym razem edytować odpowiednie właściwości, co nie było by wygodne.

tego modemu ani programu to nie znam, ale tak przez mgle pamietam, ze mozna ustawic kilka konfiguracji w telefonie, i wybierac przez numer.
Bodajze *99***1# to pierwsza konfiguracja, *99***2#  to druga itp.

Ale to bylo dawno, sieci byly inne, modemy byly inne itp :-(

I pamietasz, ze po polaczeniu z Aero2 to trzeba sie polaczyc z odpowiednia strona i wpisac kod captcha ?

Używając programu Top Netinfo, można to w pewnym sensie ominąć, program chyba sczytuje z karty jakies ustawienia i podstawia je do łączenia. OK, to nie jest złe. Tyle, że program ten jest jak dla mnie, nadmiernie rozbudowany. Jednak, jeśli po nim, zainicjuję połaczenie telefoniczne (bo tak się łączy, choć wyciąga 7.2 Mbps), to się łączy i mam net. Jeśli jednak wyłączę wszystko i po ponownym uruchomieniu kompa nie użyję uprzednio netinfo, to próba kończy się fiaskiem, wprawdzie na króciutko jest, że połączone, ale zaraz się wypyla z błędem 734, jakby karty nie było.

Jesli dobrze googlam, to 734 znaczy "protokol PPP zostal zakonczony".
Moze zle parametry, moze w danym APN nie przechodzi autoryzacja.

Myślałem, że skrypty coś dadzą, ale sęk w tym, że wykonują się po połączeniu (co nie od razu stwierdziłem, stąd w ogóle zabrałem sie za ich komponowanie), więc i tak nic z tego.

Nie ma jakiegos skryptu przed polaczeniem ?
Albo drania oszukac - niech nie laczy, tylko przejdzie do skryptu, a skrypt niech polaczy.
Wydaje mi sie, ze cos takiego robilem ... ale to dawno temu bylo :-)

Jeszcze chyba mozesz zdefiniowac dwa modemy i przypisac im inne stringi inicjacyjne.

Na koniec zatem (a to w związku, ze i tak doczekałem konieczności pójścia wyżej z numerem Windy na kompie) Czy jest 3. w W10 lepiej to rozwiązane, czy znów trzeba się będzie kokosić z programami zewnętrznymi, czego bym bardzo nie chciał ("nie chcem, ale muszem")...?

W G10 jeszcze nie korzystalem ... ale tam wszystko jest gorzej zrobione :-)

Po co mi to wszystko? Nie wszędzie jest Wi-Fi, za to prawie wszędzie jest sieć komórkowa, a raczej bym nie chciał polegać na gwizdku (Huawei E3131a), bo gdzieś w terenie wszystko, co wystaje, może się zgubić, uszkodzić, albo co jeszcze. A tak całą łączność mam w środku, full obsada, najwyżej kiedyś kartę wymienię na taką, co ma większe możliwości.

Kupujesz routerek wifi, jedna karta w kompie, druga w routerku, obie gotowe do dzialania :-)

Niby mógłbym użyć już posiadanego i w miarę przeze mnie już ogarniętego Connect-Managera obsługującego mi gwizdek, ale nie widzi on karty WWAN w laptopie, choć sterowniki do niej są i karta jest wysterowana. No chyba, że jest jakaś sztuczka, która by go do zobaczenia przekonała...?

ta "karta WWAN" to ten wbudowany modem ?

Jeszcze jedna szansa - zobacz czy Dell nie wypuscil jakiejs nowszej wersji.

J.