Re: [WINNT] W zasadzie OT... Ale może ktoś mi podpowie? Czyli Gugiel spi

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W zasadzie OT... Ale może ktoś mi podpowie? Czyli Gugiel spier(cenzura)ił Youtube...
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sun, 6 Aug 2017 18:11:46 +0200
On Sun, 6 Aug 2017 16:06:13 +0200, HF5BS wrote:

> To dlaczego niektóre chodzą? Sory, ale nie uwierzę, że nagle tak sie
> właściwości strumienia zmieniły, że stało się niemożliwe ich odtwarzanie.

Nie wiem, spytaj googla (w sensie youtuba) co robi z wrzucanymi plikami i
czy je traktuje tak samo czy warunkowo i np. pliki o liczbie kolorów X
transkoduje inaczej, o liczbie kolorów Y inaczej, o długości Z inaczej, a z
innym parametrem jeszcze inaczej.

> Nie ludzi z M$, zresztą to ty dopisałeś wykropkowane, tylko tych, którym się
> nie chciało nawet pomyśleć, że elementarna grzeczność wypadała by, w razie
> zakończenia możliwości działania czegoś, wyraźnie to wskazać przy próbie
> skorzystania, a nie czadzić oczy guzik mówiącymi komunikatami.

I ktoś kto nie pomyślał o skrajnym przypadku, bo zwyczajnie skupił się na
meritum problemu zasługuje wg Ciebie na etykietkę ch..? (chemik?
choreograf? chuligan? cham? chorowity? chytrus? chórzysta? chrześcijanin?
chwalipięta?)

> Potrafię, tylko one mi nic nie dadzą.

Co potrafisz, bo nie zrozumiałem?

> Ale, mamy mózgi i staralibyśmy się jakoś tę komunikację dopracować, a nie na
> zasadzie, że ty masz się dostosować, a mnie to nic nie obchodzi. Nie
> wymuszałbym na nim uwspółcześniania jego języka.

Naprawdę? I zamieszkałbyś z nim w lepiance? Zaczął palić ognisko, żeby się
ogrzać i uprawiać ziemię motyką?

> Może jedna strona na setkę... i to tylko tam., gdzie użyłem starej
> przeglądarki (ale powód jej użycia jest inny).

Stoisz na krze, która topnieje, dziś 1 na setkę, za rok 50%.

> Nie natrafiłem.

Nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że sam kod binarny XP nie potrafi korzystać
ze zdobyczy nowych CPU, bo gdy powstawał to kompilatory jeszcze tego nie
umiały. Przez to w wielu miejscach coś co na wspólczesnym kompilacie
wykonuje się mikrosekundę na XP będzie zajmować milisekundę. I tak miliony
razy w czasie użytkowania tego kodu.

> Nie gram w najnowsze gry. Jak zagram, to się postaram, żeby miały na czym
> ruszyć, możesz być spokojny.

DirectX jest używany nie tylko w grach, poza tym DirectX to nie tylko 3D,
to bilbioteka o szerokim zastosowaniu zarówno do 3D jak i 2D, audio,
czcionek, enkoderów i dekoderów, itd.

> Już lat temu sporo, potrafił łączyć bez pudła. Większy problem w tym, że
> operator miał mi już w 2012 dostarczać, jak gdzieś się wypucował. Do dziś
> nie ma IPv6, a tunelować się nie chcę. Pamiętam, że używałem szóstki i
> działała ładnie. Nie pamiętam, pod jakim dostępem, czy SDI, czy którymś
> wdzwanianym.

To tylko przykład, jak nie IPv6 to coś innego, ale już nawet czepmy się
tego IPv6, zobacz, tu jeden z RFC dotyczących IPv6:

https://tools.ietf.org/html/rfc4291

Zobacz ostatnie zdanie i link. Odsyła do poprzedniej wersji tej samej
specyfikacji. Innymi słowy to, że coś kiedyś działało, nie oznacza, że jak
XP zastygło w żywicy i się nie zmieni, dziś IPv6 działa tak, że XP się
podepnie, jutro może już mieć za wysokie progu.
A takich rzeczy jest coraz więcej i coraz więcej będzie wątków podobnych do
Twojego z płaczem, że "mi nie działa na XP".

> Już dziś się przy wielu zapiera. Ale są działające wersje i jeszcze będą. A
> ja nie potrzebuję niewiadomo czego.

Właśnie, API systemu idzie do przodu, gdy do API dodają nową funkcję i
jakiś program zacznie z tego korzystać to z automatu odcina się od
starszych wersji systemu, bo one tej funkcji nie wspierają. I takich
sytuacji jest i będzie coraz więcej. I nie jest to wina de facto
programisty, on po prostu korzysta z tego co oferuje system, a że sam
programista nie trzyma się zębami XP tylko siedzi na aktualnym, wspieranym
przez producenta systemie to ma w głębokim poważaniu antyczne i przede
wszystkim ubogie API.

> Ty to powierdziałeś :P
> Wypadało by napisać - "nie wspieramy już <system> <przeglądarka>", proste
> jedno zdanie, a wyjaśnia wszystko.

Wtedy byś pisał, że są ch.. bo nie wspierają tak zacnego systemu. Zawsze
się można uczepić, gdy się nie chce pogodzić z rzeczywistością.

> Używanie tego, co spełnia moje wymagania. Sory, ale blokowanie obrazka jest
> wymogiem mody, a nie nowości systemu. No to nie będą mnie mieli. Jak
> wszystko, to wszystko, także starsze.

Jakiego obrazka? Jeśli piszesz o tym niedziałającym filmie na YT to NIE
WIESZ co jest przyczyną.

> Poużywałem na tyle, żeby powiedzieć, że działa przepięknie. Laptop aż furczy
> na nim i miło patrzeć, jak się spręża, jaki jest dynamiczny. Ale INTERFEJS,
> klon Andruta, dlaczego tak na siłę? Jakbym mógł mieć WYBÓR, którego
> interfejsu bym chciał użyć, to sam bym wszystkich gorąco namawiał. Tak, chcę
> mieć wybór, między starym a nowym INTERFEJSEM.

Ale na ch... Ci interfejs? Lubisz sobie klikać po ikonkach? Interfejs służy
do odpalenia aplikacji, a aplikacje wyglądają... uwaga, szok... normalnie!
Czy musisz się masturbować oldschoolowym menu start? No jeśli musisz to je
doinstaluj. Ale czy to powód, by skreślać system? Naprawdę dziwne.

> Znów nie doczytałeś, że nie
> mam nic przeciwko, aby ŚRODEK był najnowocześniejszy na świecie. Ale też nie
> zgadzam się, by system był mądrzejszy ode mnie i lepiej wiedział, czego
> potrzebuję i jak chcę coś-tam zrobić,

Domyślne automatyczne ustawienia to ukłon w stronę nieogarniętego, szarego
usera, którego liczba rośnie i który sobie nie radzi. Na miejscu Microsoftu
zrobiłbym to samo zamiast się zmagać z falą tysięcy użytkowników
niezadowolonych, bo system zmusza ich do myślenia. Oni chcą popatrzeć na
fejsa, obejrzeć film i posłuchać spotifaja. I to im małomiękki ułatwił jak
tylko umiał.

> żeby za mnie O CZYMKOLWIEK decydował.
> Nie, nie, nie.

Czego nie da się ustawić po swojemu, a bardzo Ci na tym zależy?

> No, w każdym razie, jeszcze bardziej mnie zniechęciłeś, do czegobądź od M$.
> Niestety, mam urządzenia, które wyżej XP nie pójdą, co mi proponujesz?
> (Tylko nie XP-mode, bo nie działa)

Jest o tym osobny wątek: Mint czy Ubuntu! :-)

--
pozdrawiam
Roman Tyczka