W dniu 2017-05-17 o 01:33, artiun pisze:
W dniu 2017-05-17 o 01:01, artiun pisze:
W dniu 2017-05-16 o 23:42, Yerine Ictimai pisze:
artiun <artiun@spam.wp.pl> Wrote in message:
Na maturze, teraz, było od wielu lat. Czytanie ze zrozumieniem :)))
Nie zdałeś Waść.
Ale wazniejsza jest zdolnosc do uogolniania, matematyczna
definicja inteligencji (i sztucznej i naturalnej, bez znaczenia),
a tego w szkolach nie ucza ;)
Uczą reguł, nie myślenia. Dlaczego dzielą maturę na działy: trygonometria,
algebra, arytmetyka, logika... :) Dlaczego nie połączą tego w jedno.
Stworzyć zadania, które pokażą umiejętność posłużenia się wszystkim :) BO TO
WYMAGA MYŚLENIA, a takie młodzieży chowanie jak... :)
Mogą być proste. Przykładowo na egzaminie wstępnym na studia było (śp. prof.
Garbaj): narysować wykres |x|. Śmieszne ale połowa odpadła :) Dlatego, że
tego nie było w średniej szkole :)
y = wartość bezwzględna z x (ten wykres)
inne czy x^2 + 1 = 0 ma rozwiązanie
Co ciekawe wsio proste, ale było 60 zadań na 60 minut, i zawsze tak robił :)
Zanim sięgniesz po ściągę już jesteś po czasie :)
Później było trudniej. Kula o średnicy 2R spada na ziemię. Robi wgłębienie w
ziemi na 1/3 swojej średnicy. Oblicz pole powierzchni zagłębienia, oblicz
objętość kuli w zagłębieniu, zobrazuj to na rysunku :)
Zadani jak najbardziej. Tu się liczył rysunek (wyobraźnia). Podejście
techniczne też :) Bo PI to 3.14 (zgadza się, ale tego inż. nie poda :))
--
Artur
|