Re: [WINNT] W win10 mozna pracowac jako Administrator?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W win10 mozna pracowac jako Administrator?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 19 May 2017 20:37:26 +0200

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ofm7j6$l88$1@node2.news.atman.pl...
HF5BS <hf5bs@t.pl> napisał(a):
Tak się składa, że słowo "feature", ma akurat bardzo dobry odpowiednik w języku polskim, jak "cecha", czy "właściwość". Oblukałem kilka słowników
i  wskazały jednoznacznie. Niestety, nasz język rodzimy, jest coraz
bardziej  zachwaszczany takimi nowotworami.

W przypadku oprogramowania właściwszym odpowiednikiem jest "funkcja", nie mylić z "funkcjonalnością".

Pewnie tak jak z president, a prezydent/prezes, bo częto jest to mylone. Funkcja, jednakowoż nie przeczy cesze, czy właściwości, raczej się z nią uzupełnia. Ale to już niech się profesorstwo-językostwo ściślej wypowie. Przyznam, że nie rozpoznawałem tego w skojarzeniu feature - funkcja, ale... OK, pasuje.

--
"Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.