Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 25 Feb 2017 21:47:47 +0100

Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości 3ac3bchlu1ngh24mhsm7aln3a101pk5ths@4ax.com">news:3ac3bchlu1ngh24mhsm7aln3a101pk5ths@4ax.com...
(GPT i over 2TB)

Gparted da radę.
http://gparted.org/livecd.php

Byłbym ostrożny. Ale może? Wiem, że umie PWHE, ale powyżej 3TB nie
testowałem.

Jak najbardziej działa, to nie jakiś "darmowy" kastrat, którego jedyną
rolą jest wabienie do zakupu pełnej wersji za dulary.

Tyle, że GParted umie czasem zepsuć obrabianą partycję. PWHE, a wersja free zupełnie mi wystarcza, jeszcze ani razu.

Ale w jakimś laptopie z osiemnastego wieku to może jednak nie
zadziałać.

Na kompie z prockiem 700 MHz i dyskiem 15 giga, młócił mi wolumin półtorej godziny. Prawda, jako jedyny GP dał radę obsuwie - partycja NTFS rozszerzyła się wielkościowo, ale nie nastąpiło przeliczenie struktur i tak, jak wolumin zajmował pełne 15 giga, to struktury systemu plików tkwiły nadal w starej pojemności i takowoż było to widziane. Kilka partycjonerów zgłupiało, jedynie GP powiedział, że to weźmie i zrobił, czego oczekiwano.
Struktur na szczęście nie uszkodziło.
Więc tak, jak nie do końca mu ufam, tak i nie skreślam go.
Po prostu nie uruchamiam dodatkowego precyzowania działań i ryzyko mocno maleje.

--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz