Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Thu, 23 Feb 2017 18:37:23 +0100

Użytkownik "JA" <JA@JA.pl> napisał w wiadomości news:58aee86a$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
Niestety HF5BS tak opisał swoje doświadczenia, że nie
odważę się ich spróbować.

Hehe, jakbyś przeczytał wszystkie, a biłem się z tym, to bałbyś sie nawet mówić o tym :)) Docelowo w skrócie - konwersję na GPT musisz zrobić, program Paragona to czyni. Ale potem możesz program wywalić (lub wykonać to zupełnie innym programem) i zostawić sam driver, wcześniej warto go zabezpieczyć, to są 3 małe pliczki, łącznie niecałe 64 kB! ZeZIPowany ok. 34 kB. Instalacja odbywa się przez rozwinięcie tej małej listy, PPM na pliku inf i "zainstaluj", komunikat o powodzeniu, restart i już powinno widzieć i umieć GPT. Co do konwersji - niby DISKPART to potrafi, w każdym razie ma to w menu, ale nie jestem pewien, czy wersja XP to umie mimo obecności stosownej opcji. Jeśli umie (pardon, nie wiem...), wystarczy ci sam malutki sterownik, bez wielkiego programu "opiekującego się". Backup - hmm... chyba nie robiłem, ale jak zawsze, wskazane jest to zrobić, chyba, że dysk jest nówka bez zawartości. No, mój dysk też nówka, więc nie było trzeba. Czy zewnętrzny zobaczy - to podobno zależy od tego, co jest między portem USB, a dyskiem, w każdym razie, sterownik GPT tak czy siak, będzie potrzebny - XP musi jakoś umieć taki wolumin. Nie wiem... ale nie spodziewam się aż takiej inteligencji interfejsu USB, żeby załatwiał tak duże woluminy wspierając XP na tyle, by ten nie musiał ładować tego malutkiego steru.

(C) Kabaret Neo-Nówka.