Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 30 Aug 2016 21:04:07 +0200
Dnia Mon, 29 Aug 2016 22:17:53 +0100, PM napisał(a):

> W zeszłym roku przesiadłem się na lapku na SSHD, widać sporą różnicę
> przy uruchamianiu programów, tu gdzie dane są często używane, w
> pozostałych rzeczach raczej bez zmian.

Podejrzewam, że wcześniej w lapie miałeś coś z prędkością 5400 rpm i małym
cache, wobec czego trudno się dziwić, że teraz odczuwasz poprawę. Jeżeli
jeszcze talerze się kręcą tak 7200 rpm w tym SSHD to różnica się musi
pojawić.

> Ale co się dziwić, jak jak ta hybryda jest robiona tak że kontroler dysku
> sam określa co cachować na tej ośmiogigowej flaszce. Jeżeli ktoś
> potrzebuje zmienić hdd, a nie stać go na ssd niech weźmie sshd. Sam
> zmieniłem ze względu na ogólną pojemność dysku, pewnie że wolałbym cały
> ssd, ale coś za coś.

Ja jednak wolę kombinację SSD+HDD. Oczywiście, jak ktoś korzysta z laptopa
to z możliwością zrobienia takiej kombinacji bywa różnie. Ja mam starego
Della Latitude D630, trafił mi się używany 80GB SSD to wstawiłem jako dysk
systemowy, a dotychczas używany WD Blue zajął miejsce combo DVD/CD-RW.
Próbowałem sobie przypomnieć, kiedy korzystając z lapka miałem potrzebę
odczytać płytę i… nie byłem sobie w stanie przypomnieć. :)

--
[ Przemysław „Rico” Ryk                                                    ]
[ Imam: I have already prayed with the others. It is painless.             ]