Re: [WINNT] flashplayer 22.0.0.192 nie instaluje się już w xp 64bit

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] flashplayer 22.0.0.192 nie instaluje się już w xp 64bit
From: "maniek" <spam@spam>
Date: Mon, 27 Jun 2016 14:06:34 +0200
"Grzegorz Niemirowski"
Bo XP 64-bit zawsze był na uboczu, mało kto go używał. Nie wiem po co aplikacje miałyby go wspierać dzisiaj.

Gdyby nie coraz głupsze strony www z toną skaczącego, animowanego, zbytecznego gówna, dziesiątek zakładaczek, rozwijanych menu, które pożerają kolejne setki MB RAM na każdą, a Firefox już kończy stabliną pracę w okolicy 1,7GB pożartego RAM-u to bym siedział na xp 32. Na 32xp zaczynało brakować wsadzonego fizycznie 4GB RAM (widziane 3GB). Potrzebowałem zapewnić więcej RAM-u i stąd bez grzebania się w najnowsze, wolniejsze dla tego samego sprzętu windowsy skorzystałem z edycji 64bit dla widzenie większej ilości RAM-u. Widać wyraźnie, pomimo że firefox jest w wersji 32bit to ten sam firefox zainstalowany pod xp 64bit potrafi jeszcze "przyjąć" (otwarciem kolejnych stron pamięciożernych) o te 500-700MB RAM więcej i nadal jeszcze działać. Gdy ta sama historia w xp 32bit powodowała już dużo wcześniej wywrócenie przeglądarki, nagle trach, wszystkie okna się zamykają i komunikat o awarii firefox.

Chodzi Ci o to, że dalej używamy klawiatury i myszy?

Chodzi mi o to, że przeciętny użytkownik do posłuchania mp3, obejrzenia filmu, napisania czegoś w pliku tekstowym, obejrzenia strony (bez potrzeby grania w jakieś tam wypasione współczesne gry, które kochają wszelakie nowości nie wspierane przez stare systemy operacyjne), wysłania maila, nic więcej na dziś dzień nie potrzebuje niż ten nastoletni system. Widocznie ty jako mózg programistyczny czegoś więcej wymagasz, ja jako przeciętny użytkownik gdy ktoś odgórnie nie będzie narzucał chętnie do dziś bym został na moim ulubionym win2k. Zwyczajnie mnie to wkurza, że coś co dla zwykłego zjadacza chleba może nadal po nastu latach działać, nagle odgórnie przestaje działać, bo strona zaczyna ci krzyczeć, że jesteś za stary, masz zły system i takie inne chece. Coś na wzór dziś już wiejskiego mbanku. Mieli wypasiony interfejs, ponieważ miał on dobrych 10 lat, to był już zły i trzeba było na siłę unieszczęśliwiać dotychczas zadowolonych z niego użytkowników i wmawiać im, że idzie lepsze (czyt. pejsbukopodobne gówno).

No nie bardzo...

Jak nie bardzo.
Miej blaszaka z okolicy roku 2000 (czyli np. jakiś tam Athlon xp), 1GB RAM i najpierw zainstaluj na nim np win2k, a potem odpal sobie jakąś współczesną kobyłę od visty w górę. Już widzę tą szybkość działania........... To jest dla mnie kluczem. Chciałym aby: Nowsze = szybsze, a tak niestety nie jest. Tak jak programiści piszący swoje programy pod wszelakie procesory w elektronice. Jego pierwszy program gdzie kod maszynowy ważył X KB, a po 5 latach jak dochodził do coraz wyższej klasy programistycznej, nowa wersja programu ważyła 2x mniej, a realizowała to samo. Podobnie firefox, instaluję tylko wtedy nowszą wersję jak strony usilnie kwik czynią, że mam za starą wersję i że to lub tamto dlatego nie działa. To tak jak strona np allegro. Z okolicy roku 2000 była dla mnie swoją szatą wspaniałą technicznie stroną, prosta, miła dla oka bez zbędnych wodotrysków i dzikich węży. Ale gdzie tam była zła bo już stara, trzeba było do niej przykleić tony zbędnego gówna. Doklejone gówno spowodowało, że moje zakupy są tańsze i przebiegają na wyższych poziomach świadomości..................................... Ten sam towar bym kupił gdyby ta strona miała niezmieniona szatę i nie wymagała kolejnych setek MB RAM - względem starej wersji - do wyświetlenia wyników szukania, wybrania interesującej mnie pozycji i jej nabycia. Wystarczy rzucić okiem na firefox - coraz nowsza wersja coraz bardziej spuchnięta. W przeciągu 5 lat ten program to już spuchnął przynajmniej kilka x, a ja nic więcej na nim nie robię niż robiłem to 10 lat temu, tylko odgórnie ktoś mnie zmusza, żeby robić dziś to samo co 10 lat temu musisz użyć wypasionej najnowszej wersji spuchniętej 8x i więcej razy względem starych wersji z okolic 2007. Jestem właśnie tego wrogiem.