Re: [WINNT] UPC Wi-Free... To chyba syf... Czyli sraka z dzierżawą...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] UPC Wi-Free... To chyba syf... Czyli sraka z dzierżawą...
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Fri, 3 Jun 2016 11:00:19 +0200

Użytkownik "szemrany" <szemrany@offline.off> napisał w wiadomości 11hw9hvjysvua.15yarqturb5z7.dlg@40tude.net">news:11hw9hvjysvua.15yarqturb5z7.dlg@40tude.net...
I to rzadziutka sraka...
Hejka... mam problem. Muszę akurat korzystać z UPC Wi-Free, mniejsza o
(chodziło o rozłączanie co pół minuty)

Wykonaj polecenie:

netsh wlan show networks mode=bssid

i sprawdź czy nie masz tych Wi-Free wielu, co może być przyczyną
przełączania pomiędzy nimi.

Odmówiło mi wykonania, z powodu polecenie nie istnieje, ale i tak, to nie przełączanie jest przyczyną, lecz ekstremalnie krótka dzierżawa, zaledwie na jedną minutę. Jak upłynie, to IP się zeruje i chcąc nie chcąc, wszystkie połaczenia idą się wiadomo co. Po chwili adres znów jest przydzielany i tak na kolejną minutę... i w sumie nie wiem, czemu rozpina co pół minuty... Ustaliłem jedno - problemy nie są spowodowane przełączaniem między różnymi hotspotami, ale właśnie tą dzierżawą z DHCP. Próba zakombinowania, by wyłączyć klienta DHCP zaraz po otrzymaniu dzierżawy, liczyłem, że wyłączony klient jej po prostu nie odnowi i ciut dłużej pobujam się na przydzielonym adresie... bo szybkość jest mało istotna w tym momencie - U/D 2.5 Mbps, do grania wystarczy. A tu wuj, po wyłaczeniu klienta adres natychmiast się wyzerował. Moim dwóm Androidom taki układ rzeczy nie przeszkadza i nie wiem, jak to robią, w każdym razie, ciągły strumień radia, nie jest ani na moment zrywany, potrafię słuchać po kilka godzin i wszystko gra. Albo więc choćby dzięki buforowaniu transmisja jest składana do kupy w całość, albo jednak, o czym świadczą inne cechy, choćby pobierane aktualizacje, które wcale się nie rwą w tym czasie, a tu buforowania strumienia już raczej się nie spodziewam, albo wygaszanie/odświeżanie dzierżawy jest ignorowane dotąd, dokąd da się ignorować, albo Andruty mają to odświeżanie lepiej zorganizowane i nie wiem jak, chciałem wyszukać, jak to robią, szum informacyjny... Nie wiem. Planuję więc taką próbę... Ponieważ mam dwa telefony z Andrutem, które ladnie z UPC Wi-Free korzystają, tzn. nie rwą, które mają BT, które mają punkt dostępowy WiFi (a korzystałem właśnie ciągnąc komórkowo net i udostępniając go po wifi dwóm laptopom), chcę zrobić tak: Jeden telefon ustawić na UPC Wi-Free i udostępnić to drugiemu po BT. Drugi telefon ustawić jako "klienta" tego BT i udostępnić to po wifi, oczywiscie pod inną nazwą, swojemu laptopowi. Liczę na to, że pierwszy telefon poradzi sobie z dzierżawami, a to, co pójdzie dalej, będzie już czyste, lub chociaż będzie wyglądać na czyste, np. nie będzie mi już zrywać gry co pół minuty, a sama gra ładuje się ok. 20 sekund, na granie zostaje więc 10, kjm... Podobno ludzie kłócili się o to z UPC, ale to-ż UPC ma to ponoć głęboko w dupie i dzierżawy nie wydłuży... (a choćby 5 minut ratowało by już sprawę - na czas odświeżania dzierżawy, wstrzymywało by się manipulacje w grze). W czym problem - jak włączę telefonom te tematy, to będą mi żreć baterie bardziej, niż smok wawelski owce i dziewice. A mam tylko jedną ładowarkę. Pozostaje chyba tylko Aero2, który ładnie utrzymuje połaczenie przez godzinę, a potem trzeba to odświeżyć, ale, jak mi gra raz na godzinę zerwie, to nic wielkiego się nie stanie, prędkość do grania wystarczy. Ale to komórczak i będzie tylko do końca roku (a dokładniej, to chyba do 26 grudnia). A ja chcę wifi... Wtedy nie będzie mi żreć baterii w telefonach, bo nie będę musiał ich głupio ustawiać, kombinując.

--
Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
(C) Stephen Hawking