Re: [WINNT] skalowanie windows

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] skalowanie windows
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 01 Jun 2016 12:40:02 GMT
Wiktor S. <wswiktorSP@mpoczta.fm> wrote:

> To skalowanie z rozmyciem pojawiło się w Windows 8.1 i bardzo mnie denerwuje
> jak je widzę.

Dpi Virtualization pojawiło się w Viście tylko było używane dla DPI
większych niż 120(125% w dialogu ustawień). Dla 120dpi było używane xp
style dpi scaling w zależności od tego czy aplikacja była dpi aware czy
nie. W W8.1 zniesiono to ograniczenie bo wprowadzono oddzielne
ustawienie dpi dla każdego monitora.

> Czasami efekt był lepszy, czasami gorszy, ale nie tak tragiczny jak
> skalowanie z rozmyciem całości (łącznie z tekstem).

Jeśli to jest aplikacja dpi aware ale nie informująca o tym systemu:
http://www.kynosarges.org/WindowsDpi.html#OptOut

> Co gorsza, Windows 8.1/10 w niektórych przypadkach potrafi uznać że
> aplikacja nie uwzględnia skalowania nawet jeśli w Windows 7 i starszych
> uwzględniała - i też ją rozmywa.

Windows skaluje tylko aplikacje które nie mają ustawionej flagi dpi
aware(przynajmniej jeśli chodzi o monitor główny).

--
Piotr Borkowski