[WINNT] skalowanie windows

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] skalowanie windows
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 23 May 2016 22:47:13 GMT
Dopadło mnie niemoc wyszukiwania informacji.
Na jakiej zasadzie działa "skalowanie" windows? Mam na myśli dostępne
opcje w Ekran: zmiana rozmiaru tekstu i innych elementów na ekranie -
125%, 150% oraz ustaw niestandardowy rozmiar tekstu (DPI)?
Sądziłem, że to po prostu zmiana wielkości elementów wyrażonej w pixelach
- coś co miało 100 px. będzie mieć 125%
Ale zrobiłem taką zmianę w systemie i porównałem co się wyświetla na
teście 1:1 pixelmapping
http://tft.vanity.dk/monitorTest_scale.html
Wygląda na to, że jest mniej pixeli na ekranie.
Czyli takie skalowanie zmienia defacto rozdzielczość ekranu? Powiększa
rozmiar pixela, a nie rozmiar elementów?