W dniu 2015-08-26 o 18:31, atm pisze:
Przecież pasjans nie jest w żadnym stopniu elementem system operacyjnego.
Jak chcesz go mieć to:
- napisz go sobie,
- kup od M$-a
- kup od kogoś innego,
- używaj wersji analogowej.
Z tego co pamiętam Unia Europejska swego czasu uznała że przeglądarka
internetowa i media player nie są elementami systemu
operacyjnego(poniekąd w znacznym stopniu słusznie) i zakazała ich
dostarczania przez M$-a w zestawie z systemem, i jeszcze jakieś pół
bardzo dużej bańki za te niecne praktyki M$-owi dowaliła.
miab
Masz racje, moge zastosowac kazda z wymienionych przez Ciebie opcji.
Ale nie do konca w tym rzecz, chodzi mi raczej o trend, w ktorym zaczyna
brac udzial MS. Wczesniej zarobki nie byly generowane przez reklamy czy
gromadzenie danych. Teraz sie to zmienia, zaczynaja sie abonamenty,
reklamy, prezenty z rozbudowana telemetria.
Do niedawna brylowal tutaj Google, niestety moze sie to za jakis czas
zmienic.
Przewrotnie moze sie okazac, ze Apple bedzie firma, ktora jako ostatnia
zarabia na sprzecie i typowych uslugach (iTunes z cala gama oferowanych
uslug) a nie wydobywaniu na wszelkie sposoby danych od klientow oraz
wciskaniu im reklam nawet w cos tak banalnego jak Pasjans.
Juz teraz widac to w telefonach: iPhone latwiej jest rozebrac, wymienic
baterie lub uszkodzony komponent niz np Samsungu Edge lub HTC One.
Tak na prawdę wszyscy trzej upatrują znacznych zysków w działce od
mikro, czy tez mini płatności w swoich sklepach(a czasem umieszczaja w
nich coś swojego).
M$ liczy też na abonamenty z flagowego Office, i dostępów do aplikacji
serwerowych.
Z drugiej strony żeby w istotnym stopniu gwarantować prawidłowe
działanie systemu i udostępnianych w sklepach aplikacji muszą mieć
sprzężenie zwrotne od użytkowników systemów(i praktycznie po to są te
straszne telemetrie i obligatoryjne aktualizacje).
Najsłabiej jest z Androidem i przez to dobrze napisane szkodliwe
oprogramowania jak przypuszczam w niedługim czasie zeżrą większość
Androidowych urządzonek które to nie maja szans na firmowy suport.
miab
|