Re: [WINNT] Windows XP embedded - jaka maksymalna pojemność dysku i part

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows XP embedded - jaka maksymalna pojemność dysku i partycji?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 20 Jul 2015 02:57:47 +0200

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm> napisał w wiadomości news:mohdg1$6f4$1@usenet.news.interia.pl...

(xfat)
Nie jestem nawet w 100% przekonany o 32-bitowości tablicy alokacji w exFAT.

Ja zaś jestem, ponieważ tę rzecz akurat dokładnie sprawdziłem. Nie ma najmniejszego sensu, by tablica ta miała wpisy o większej liczbie bitów, bo mielibyśmy dużą nadmiarowość danych. A wygląd tablicy FAT jest bardzo charakterystyczny,

tablica alokacji... ale już w mniejszym filesystemie, rzędu kilku megabajtów, wydawało mi się że widzę 16-bitową. Jeśli mam rację, to

To by nawet było rozsądne - ograniczyć rozmiar metadanych do minimum, bez zachwiania ich funkcjonalności.

znaczyłoby że gdzieś jest flaga determinująca rozmiar klastra, albo jak w FAT decyduje o tym rozmiar albo liczba klastrów.

Ja byślę, że raczej flaga - bez problemu zrobisz partycję xfat o 200 blokach, czego w fat32 nie zrobisz.

Albo mi się tylko wydawało.

Mogę spróbować to zbadać.
Przy próbach zachowywało się to jak FAT. Spróbuję "ręcznie" znaleźć odpowiednie struktury, jak to mi się z tablicą FAT udało. Nie miałem czasu na głębsze badanie, więc tylko na tablicy FAT poprzestanę. To, co mogłeś widzieć jako FAT16, może takie było, ale to też mógł być jakiś dodatkowy indeks, nie będący tablicą FAT. Spróbuję to dokładniej przejrzeć.

896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100