Re: [WINNT] Windows XP embedded - jaka maksymalna pojemność dysku i part

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows XP embedded - jaka maksymalna pojemność dysku i partycji?
From: "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm>
Date: Mon, 20 Jul 2015 01:56:19 +0200
Te nowe pomysły ułatwiły zapewne opatentowanie exFAT, ale nie oznaczają,
że został zaprojektowany od zera.

Napisałem "od zera" ale nie chodziło mi o to, że exFAT jest jakiś nadzwyczaj innowacyjny, tylko że w porównaniu do FAT(12/16/32) ma zupełnie inne struktury - jest to inny system plików - a takie FAT16 i FAT32 są bardzo do siebie podobne i chyba każdy OS obsługuje je tym samym sterownikiem.

Nie jestem nawet w 100% przekonany o 32-bitowości tablicy alokacji w exFAT.

Kiedy pierwszy raz miałem z exFAT do czynienia, z ciekawości podglądałem jak partycja wygląda. I rzeczywiście, znalazłem coś co wyglądało jak 32-bitowa tablica alokacji... ale już w mniejszym filesystemie, rzędu kilku megabajtów, wydawało mi się że widzę 16-bitową. Jeśli mam rację, to znaczyłoby że gdzieś jest flaga determinująca rozmiar klastra, albo jak w FAT decyduje o tym rozmiar albo liczba klastrów.
Albo mi się tylko wydawało.

--
Wiktor S.