Re: [WINNT] svchost.exe - dziwne zachowanie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] svchost.exe - dziwne zachowanie
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 20 May 2015 22:59:56 +0200

Użytkownik "szk" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:555c3889$0$27523$65785112@news.neostrada.pl...
sprawdzę Victorią, ale nie podejrzewam tego jako problem z wyciekiem pamięci w svchost.exe

SMART może coś powiedzieć

Obejrzałem, widać, że dysk pracował w przeliczeniu, ok. 3 lat ciurem (parametr 9, zwykle wyrażony w godzinach, choć ja mam u siebie urządzenie, które nie wiedzieć czemu, zlicza każdą... sekundę i programy głupieją), ma więc na moje oko 5-7 lat. Zatem, jest już dość mocno używany. Powoli bym się rozejrzał za nowym, gdyż niektóre z parametrów są niezbyt miłe. Są błędy odczytu, nieprzemapowane niepewne sektory, są też błędy braku komunikacji z otoczeniem. Pewne parametry wskazują na to, że dysk ulega, bądź ulegał wstrząsom, co może się zdarzyć przy silnych wibracjach, np. od niewyważonej płyty, napędu CD.

Korelując parametry z opisem stwierdziłem, że to rzeczywiście, raczej nie od dysku powstał problem. Ale dysk z racji wieku już nie jest nówką i może zacząć kuleć, najpierw spadnie szybkość, potem zacznie mulić, w tym momencie pojawić się mogą błędy odczytu a później zapisu, co może się przełożyć także na taki sam, albo podobny problem, jak twój. Pochodzi jeszcze, tak z grubsza szacując, jakieś 2-3 lata, choć nie ma ścisłej reguły, bo bywa, że okres spadnie do paru miesięcy, a w drugą stronę, do najbliższych 5 lat i nic złego się po tym nie wydarzy na kolejne lata. SMART niestety, nie wskaże konkretnie okresu, przez jaki dysk będzie nadawać się jeszcze do użycia. Może być tak, że pewnego dnia zwróci stan dysku "BAD", a ten jeszcze kilka lat sprawnie pochodzi.

--
Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)