Re: [WINNT] Pagefile i SSD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pagefile i SSD
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 07 Dec 2014 11:40:00 GMT
m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
> "JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message

> mam 32GB ram, programy wykorzystuja ponizej 8, drugie 8 jest na ramdysk
> pozostale 16 robi tylko za sytemowe cache

> po ustawieniu 2GB swapa na dysku twardym pomimo ze na moje oko nigdy nie
> powinna zajsc koniecznosc korzystania z niego cos sie tam jednak dzieje
> wole zeby dzialo sie to w ramie ktorego mam z zapasem niz na dysku z ktorego
> jezeli juz korzystam to raczej intensywnie a ktory predkoscia w porownaniu
> z ramem nie grzeszy

Mylisz swap z plikiem stron stąd te błędne przekonanie że system nie
powinien z niego korzystać. Plik stron służy m. in. jako kopia dla
każdej strony, która nie jest zapisana nigdzie indziej na dysku. Dlatego
system zapisuje do niego w tle strony z listy stron zmodyfikowanych. Gdy
plik stron jest wyłączony po prostu ta lista stron nie jest opróżniana w
tle.

--
Piotr Borkowski