Re: [WINNT] Czyszczenie rejestru - potrzebna opinia

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czyszczenie rejestru - potrzebna opinia
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 30 Sep 2014 22:42:55 +0200
Dnia Tue, 30 Sep 2014 21:41:46 +0200, Jan napisał(a):

> A co to jest profil przeglądarki?

Przeglądarki takie, jak np. Firefox, Opera, czy Chrome rozróżniają dwa
rodzaje danych:
- dane programu (czyli jego biblioteki, pliki wykonywalne itd.) wrzucane
najczęściej do <systemowa partycja>:\Program Files\Nazwa programu
- dane użytkownika (czyli właśnie jego profil - wszystkie ustawienia,
zainstalowane rozszerzenia, historię przeglądania). Te dane lądują w:
* dla systemów Windows 2000/XP - domyślnie - C:\Documents and
Settings\<nazwa konta użytkownika>\Dane aplikacji (o ile nie pokićkałem -
nie mam żadnego XP pod ręką, szczególnie że chyba Chrome potrafi to pakować
gdzie indziej)
* dla systemów Windows Vista w górę - domyślnie - C:\Users\<nazwa konta
użytkownika>\AppData\Roaming - tu dalej Mozilla / Opera (dla Firefoxa czy
Opery)
* dla systemów Windows Vista w górę - domyślnie - C:\Users\<nazwa konta
użytkownika>\AppData\Local\Google\Chrome - tu dla Google Chrome

> Czy jest on częścią profilu użytkownika i znika razem
> z profilem użytkownika?

Jeżeli dane przeglądarek trzymane były w domyślnych lokalizacjach, to owszem
- wywalenie całego profilu użytkownika, a potem nadpisanie / wyzerowanie
miejsca na dysku powinno pomóc.

[ Nie wierzę, że żonaci mężczyźni żyją dłużej niż kobiety. Im się tylko    ]
[ czas bardziej dłuży.                                 (Sir Peter Ustinov) ]