Re: [WINNT] Jak odblokować plik?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odblokować plik?
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 30 Sep 2014 15:20:04 GMT
1634Racine <1634Racine@1634racine.pl> wrote:
> male nieporozumienie, albo moje niezrozumienie.
> W "find..." wklepujemy plik zablokowany (na przyklad zablokowany, jesli w
> tym jest problem). Co jest "uchwytem" dla tego pliku? W przypadku gdy np.
> plik jest zablokowany - czy "uchwytem" jest proces jakis? albo np.
> (co sie zdarza) katalog zawierajacy ten plik i otwarty, bo zapomnialo sie o
> zamknieciu katalogu przed wyrzuceniem pliku?  To sie nazywa wowczas
> "uchwytem"? To jest listowane w oknie pod "find..."?
> Moze ja pojecie "uchwyt" zle lokalizuje....

Handle to jest wskaźnik wykorzystywany wewnętrznie przez Windowsy przy
odwoływaniu się do jakiegoś zasobu. W przypadku pliku uchwyt jest
tworzony przez wywołanie funcji CreateFile. Blokowanie dostępu do pliku
zależy od argumentów przesłanych tej funkcji. W Process Explorer uchwyty
danego procesu są wyświetlane po CTRL+H.

> A gdy plik _nie_ jest zablokowany - ma "uchwyty"?  Co wowczas jest dla niego
> listowane w oknie pod "find..."?

Uchwyt tylko świadczy o tym, że dany proces otworzył w jakimś celu dany
plik.

--
Piotr Borkowski