Re: [WINNT] Window 7 i pieprzone znikanie ikon z traya

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Window 7 i pieprzone znikanie ikon z traya
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 23 Sep 2014 16:00:03 GMT
R.e.m.e.K <pcisdead@wirtualnapolskapoprawnawp.pl> wrote:

> Trafia mnie juz z tym badziewiem. Po prostu co start systemu to jakies ikony
> w trayu sie nie wyswietlaja, aplikacje od nich dzialaja a ikon nie ma, raz
> takiej, az innej, zawsze brak kilku.
> Od razu mowie, ze solucje z kasowaniem IconStreams z rejestru juz robilem
> wiele razy, pomaga na chwilke lub wcale.

> Czy jest jakis sposob na to scierwo? Bo juz mam dosc ubijania procesu i
> odpalania aplikacji od nowa, zeby sie do jej GUI dostac.

> Win 7 x64

Nie ma sposobu jako takiego bo tak właśnie ma działać Notification area.
To nigdy nie był obszar do ciągłego wyświetlania ikon już od startu
systemu tylko obszar dla tymczasowych powiadomień. Gdy z jakiegoś powodu
Eksplorator nie odpowiada i nie jest np. dodana ikona do obszaru
powiadomień funkcja za to odpowiedzialna zwraca wartość FALSE typu BOOL
(skoro to start systemu za brak odpowiedzi Eksploratora odpowiada
najprawdopodobniej zbyt obciążony HDD). Prawidłowo napisany program
powinien sprawdzać wartość zwracaną przez funkcję i odpowiednio
reagować.

--
Piotr Borkowski