Re: [WINNT] [ ot ] po rootkicie - przechodzenie z trybu Ultra DMA 5 -->

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ ot ] po rootkicie - przechodzenie z trybu Ultra DMA 5 --> PIO
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 13 Mar 2014 02:13:33 +0100

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości news:5320eb4f$0$2237$65785112@news.neostrada.pl...

dzieki, zapisalem w arch. porad :)
z tym,ze u mnie poki co nie ma klopotu wejscia w udma5, to (byl?) klopot z utrzymaniem udma. Teraz nagle spokoj. Dowiedzialem sie, ze powodem moglo byc to, ze po rootkitowej sprawie dosyc czesto skanowalem sprawdzajaco w sprawie rootkita, a to sa softy intensywnie odpytujace kontrolery ( _zwlaszcza_ gmer) i taka wlasnie bywa reakcja na intensywne odpytywanie - samoistne zejscie z udma do pio.

Ha! Już wiem, o czym mówisz! Odważyłbym się stwierdzić, że winne jest nie odpytywanie kontrolerów, choć ma znaczenie, tylko bardzo mocne obciążenie systemu w ogóle - zauważyłem nieraz, że przy jakiejś operacji dyskowej, gdy procesy młócą procka do czerwoności, wywołanie operacji dyskowej nie da odpowiedzi od razu (niby nie powinno tak zadziałać, ale czasem się zdarza), co sterownik może zinterpretować jako błąd. Bez parametru DWORD "ResetErrorCountersOnSuccess" =1, lub gdy jest, ale =0, po sześciu błędach, transmisja przechodzi z UDMA w PIO. Gdy =1 - jeśli wystąpił błąd, ale po nim zadanie zakończyło się poprawnie, licznik jest zerowany i dopiero, gdy błąd wystąpi 6 razy z rzędu (nie pod rząd - to rusycyzm), UDMA przechodzi w PIO. Zbadam jeszcze przy okazji, czy wartość DWORD UserMaster|SlaveDeviceTimingAllowed nie wymusza na siłę trybu UDMA, takie mam wrażenie. Może się z rzadka zdarzyć, że mimo wykazywania w Menedżerze Urządzeń trybu UDMA, rzeczywistym trybem będzie PIO (niekiedy nie da się tego stwierdzić wprost, w moim awaryjnym laptopie rwie wtedy dźwięk). Wtedy prosto - de|reinstalacja urządzenia, wciągnięcie po restarcie i ponowne pobujanie się z wpisaniem wartości, które podałem w poście, powinno być dobrze.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.